پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

اتباع بیگانه، 14 هزار فرصت شغلی را اشغال کرده‌اند

رئیس سازمان کار و آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان با بیان اینکه بیش از 95 هزار تبعه خارجی در استان کرمان زندگی می‌کنند، گفت: آنها بیش از 14 هزار فرصت شغلی را در استان اشغال کرده‌اند.

به گزارش کرمان نیوز  به نقل از   خبرگزاری فارس، سید جواد منصوری،  در یک نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان کرمان سالانه بین 30 تا 35 هزار فرصت شغلی جدید نیاز دارد، افزود: نرخ رسمی بیکاری در استان حدود 6/12 درصد است که باید تا پایان برنامه چهارم توسعه به رقم 6/8 درصد برسد.
وی افزود: طرح ایجاد کارگاه‌های زودبازده به منظور اشتغالزایی در دستور کار دولت نهم قرار دارد که سهم استان ما از اعتبارات اختصاص یافته به این امر بیش از 5 هزار و 200 میلیارد ریال است.
وی گفت: در استان کرمان، تاکنون 2 هزار و 820 طرح زودبازده به کار گروه اشتغال ارایه شده که از این میزان 337 طرح با اشتغالزایی بیش از 3 هزار نفر و اعتباری بالغ بر 853 میلیارد ریال توسط کمیسیون‌های تخصصی کارگروه اشتغال استان به تصویب رسیده‌اند.
منصوری ادامه داد: بر طبق اطلاع بانک‌های عامل استان تا این لحظه بیش از 199 میلیارد ریال تسهیلات به این طرح های تصویب شده اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه جلسات کارگروه اشتغال استان هر 15 روز یک بار به طور منظم برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم با همکاری نهادها و افراد کارآفرین استان کرمان بتواند علاوه بر اعتبارات موجود در این زمینه، اعتبارات بیشتری را نیز در بحث کارگاه‌های زودبازده به خود جذب کند.
رئیس سازمان کار و آموزش فنی و حرفه‌ای، همچنین با بیان اینکه جشنواره کارآفرینان برتر امیرکبیر با هدف توسعه کسب و کار و کارآفرینی 19 شهریور ماه جاری در سالن تلاش اداره کار استان کرمان برگزار می‌شود، گفت: از همه افراد کارآفرین و کسانی که توانایی انجام کارهای تولیدی و اقتصادی را دارند، دعوت می‌کنیم طرح‌های خود را به اداره کار استان کرمان ارایه کنند.
وی در ادامه صحبت‌های خود به طرح جایگزینی نیروهای کار داخلی به جای نیروهای خارجی اشاره کرد و با بیان اینکه از بین 95 هزار تبعه بیگانه که هم اکنون در استان کرمان زندگی می‌کنند، فقط 45 هزار نفر مجوز اقامت دارند و حضور بقیه غیرقانونی است، گفت: کارفرمایانی که از اتباع بیگانه به عنوان کارگر استفاده کنند به ازای هر روز کار تا سقف 600 هزار ریال جریمه می‌شوند.
منصوری افزود: اداره کار استان در همین زمینه تا پایان ماه گذشته، بیش از 800 نفر از کارفرمایان را مجموعاً حدود 400 میلیون ریال جریمه کرده است.
وی خاطرنشان کرد: از همه کارفرمایان استان می‌خواهیم با اداره کار همکاری کنند، زیرا با اجرای موفق طرح جایگزینی، بیش از 14 هزار فرصت شغلی برای جمعیت بیکار استان فراهم می‌شود.
رئیس سازمان کار و آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان با بیان اینکه اتباع خارجی نزدیک به 800 هزار فرصت شغلی را در کل کشور اشغال کرده‌اند، گفت: فرهنگ استفاده از نیروی کار ایرانی باید در کشور نهادینه شود و ما به کارگران افغانی هیچ نیازی نداریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.