پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

آموزش و پرورش کرمان و کمبود نیرو برای ‪ ۱۳۵‬هزار ساعت در هفته

معاون پژوهش ، برنامه‌ریزی و منابع انسانی سازمان آموزش و پرورش کرمان گفت: این سازمان با کمبود نیروی انسانی متخصص برای ‪ ۱۳۵‬هزار ساعت در هفته روبرو است.

به گزارش کرمان نیوز   احمد حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخشی از این کمبود با بکارگیری ‪ ۱۸۰۰‬نفر نیروی انسانی حق التدریسی و نیز اضافه تدریس شاغلان جبران می‌شود. وی توجه به نیروی انسانی مناطق محروم را از اولویت‌های سازمان آموزش و پرورش کرمان اعلام کرد و گفت: امسال ‪ ۳۴۲‬نفر برای این مناطق به صورت پیمانی استخدام شده‌اند.

وی همچنین افزود: معلمان استان کرمان سال تحصیلی گذشته چهار میلیون نفر ساعت در زمینه‌های مختلف آموزش دیدند. معاون رییس سازمان آموزش و پرورش کرمان گفت: میانگین کشوری زمان آموزش برای هر نفر ‪ ۴۰‬ساعت و در این استان ‪ ۸۰‬ساعت است. وی افزود: تابستان امسال هم بیش از یک میلیون نفر ساعت دوره آموزشی برای معلمان استان کرمان برگزار شد که سهم هر معلم ‪ ۲۰‬ساعت است.

حسن زاده گفت: بیش از چهار میلیون نفر ساعت دوره آموزشی برای سال تحصیلی جدید پیش بینی شده است.وی افزود: تاکنون بیش از یک میلیون و ‪ ۸۰۰‬هزار نفر ساعت دوره آموزش فن آوری اطلاعات برای معلمان استان کرمان برگزار شده و تا پایان اجرای برنامه چهارم توسعه هفت مهارت این دوره تکمیل می‌شود. وی درباره تحقیقات هم گفت: ما در مرحله گذار از تمرین به تثبیت هستیم به این معنا که نیمی از مسیر را پیموده‌ایم.حسن زاده افزود: در گذشته کارشناس تحقیقات در ساختار آموزش و پرورش وجود نداشت که این خلاء در یک سال گذشته برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از طرحهای پژوهشی در نوبت شورای تحقیقات قرار داشتند، گفت: دفاع از این طرحها طی سه ماه انجام شد و اکنون تحقیقی در نوبت این شورا وجود ندارد. وی افزود: معلمان پژوهنده استان کرمان سال تحصیلی گذشته بیش از ‪۱۱۰۰‬ عنوان پژوهشی را ارائه کردند. حسن زاده گفت: شمار انجمن‌های علمی معلمان این استان تا پایان امسال به ‪ ۲۰‬انجمن می‌رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.