پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

جمع‌آوری داروهای مازاد خانواده‌های استان کرمان در جشن‌ عاطفه‌ها

 به گزارش کرمان نیوز مسئول بسیج جامعه پزشکی منطقه مقاومت بسیج سپاه استان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان، هدف از اجرای این طرح را سم‌زدایی از منازل، رساندن داروهای تاریخ‌دار به بیماران نیازمند در مناطق محروم و جلوگیری از مصرف بی‌رویه دارو توسط خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: این طرح توسط پایگاه‌های ثابت و سیار و با همکاری کمیته امداد امام خمینی، نیروی مقاومت بسیج استان و صدا و سیمای مرکز کرمان در سراسر استان اجرا می‌شود.
مجید زارع‌امامی ادامه داد: طرح جمع‌آوری داروهای مازاد برای اولین بار در سال 81 به صورت آزمایشی در استان اردبیل با موفقیت انجام شد و پس از آن در سال 84 نیز اجرای آن در بعضی از نقاط کشور موفقیت‌آمیز بود و امسال برای اولین بار در سراسر کشور اجرا می‌شود.
وی خاطر‌نشان کرد: سال گذشته بالغ بر 20 تن داروی مازاد خانگی توسط پایگاه‌های کمیته امداد در روز جشن عاطفه‌ها از سراسر کشور جمع‌آوری شد که 80 درصد آن توسط نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط معدوم شد و 20 درصد قابل استفاده آن توسط تیم‌های اضطراری بسیج جامعه پزشکی در مناطق محروم روستایی توزیع شد.
زارع‌امامی تصریح کرد: سال گذشته در استان کرمان به‌دلیل اطلاع‌رسانی ضعیف، این طرح فقط در شهر کرمان و تعداد معدودی از شهرستان‌های استان اجرا شد که در نتیحه، تنها 600 کیلو داروی مازاد از خانواده‌های استان جمع‌آوری گردید.
وی از مردم خواست جهت سالم‌سازی محیط خانواده‌ها و مرتفع نمودن نیازهای داروئی مناطق محروم استان در روز جشن عاطفه‌ها به همراه کمک‌های نقدی و غیرنقدی، داروهای مازاد خود را نیز به پایگاه‌های سراسر استان تحویل دهند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.