پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

تسهیلات ویژه نفرات برتر یازدهمین المپیاد علمی دانشجویی اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور تسهیلات ویژه نفرات برتر یازدهمین المپیاد علمی دانشجویی را اعلام کرد.

به گزارش کرمان نیوز به نقل از   گزارش خبرنگار دانشگاهی مهر، دانشجویان سال سوم به بالایی که در آزمون کارشناسی ارشد قبول می‌ شوند و در المپیاد علمی دانشجویی شرکت کرده اند و در بین نفرات انتخابی باشند (بین 15 نفربه طور متوسط که حدنصاب لازم نمره علمی را کسب کرده باشند) قبولی آن ها در آزمون کارشناسی ارشد تا زمان فارغ التحصیلی از دوره کارشناسی محفوظ باقی می ماند. این افراد می ‌توانند پس از اخذ مدرک کارشناسی خود، در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند.به نفرات برتر مرحله اول المپیاد علمی دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد در صورت اعلام نیاز دانشگاه ها بورس اعطا می شود.

همچنین دانشجویان (رتبه های اول تا سوم المپیادهای دانشجویی ) در صورت قبولی در دوره دکتری (PhD) یا دکتری تخصصی می‌ تواند از بورس تحصیلی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری یا وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ( حسب مورد ) بهره ‌مند شوند و برابر مدت استفاده از بورس تحصیلی به وزارت مربوط تعهد خدمت دهند. محل خدمت این دسته از دانشجویان با توجه به الویت ها وعلایق خودشان تعیین می شود.

برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی کشور ( رتبه های اول تا سوم ) می توانند پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد، با کسب پذیرش از دانشگاه در دوره دکتری ادامه تحصیل دهند.طبق آیین­نامه جذب و نگهداری نیروی انسانی نخبه مصوب هیئت وزیران به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی کشور برگزیدگان المپیادهای علمی و تخصصی رسمی کشور، با داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی می­توانند در دستگاه های اجرایی بر اساس سهمیه ­های استخدامی (بدون شرکت در آزمون ادواری) از طریق آزمون های تخصصی و مصاحبه و احراز شرایط عمومی گزینشی به صورت پیمانی استخدام شوند.

به موجب اوامر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا مقرر است « نفرات برتر المپیادهای داخلی که مسابقات جهانی ندارند(سه نفر اول) و همچنین نفرات اصلی که به مسابقات جهانی اعزام می­شوند و سه نفر اول ذخیره المپیادهای جهانی از خدمت سربازی معاف می شوند».

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.