پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

تجلیل از دفاع مقدس تکریم ملت ایران است

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در کرمان گفت: تجلیل از دفاع مقدس متعلق به فرد و قشر خاصی نیست زیرا در واقع تکریم ملت ایران است.

 به گزارش کرمان نیوز   به نقل از  ایرنا سرهنگ پاسدار مهدی صدفی در گفتگو با خبرنگاران ضمن تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کرمان افزود: ملت ایران طی حماسه دفاع مقدس در برابر استکبار جهانی حماسه آفرید.

وی دوران دفاع مقدس را مقطعی سرنوشت ساز برای ایران خواند و پیشرفتهای کشور در عرصه‌های مختلف را مرهون آن دوران دانست. او از ایثار به عنوان مهمترین عامل پیروزی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی نام برد و افزود: پاسداشت لحظه‌های ماندگار برای هر جامعه‌ای اهمیت ویژه دارد. دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس کرمان گفت: دوران دفاع مقدس از بعد اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی آموزه‌های زیادی در پی داشته است. وی توکل به خدا، ایمان، خودباوری، همدلی و همیاری و توجه به توان و خلاقیت نسل جوان را از جمله این آموزه‌ها برشمرد. او تاریخ دفاع مقدس را هویت دینی و اعتقادی ملت ایران دانست و گفت: باید آموزه‌های این تاریخ را به نسل نوجوان و جوان منتقل کرد.

وی بر ضرورت تبیین وقایع دوران دفاع مقدس از جمله عوامل آغازگر جنگ و چگونگی دفاع و آسیب شناسی این دوران تاکید کرد. او همچنین نشر وگسترش فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس، تقویت روحیه ایثارگری و ضداستکباری، افزایش توان فکری و تحلیل مردم نسبت به وقایع جنگ تحمیلی و بهره‌گیری از حماسه مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان را از اهداف بزرگداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد. وی تبیین جهاد عاشورایی و مقاومت مردمی، تکریم نقش‌آفرینان دفاع مقدس، معرفی دستاوردهای دفاع مقدس، تبیین نقش دفاع مقدس در مبارزات ملتهای مسلمان و آزادیخواه، اعتلای یاد و نام و سیره شهدا و تاکید بر لزوم آمادگی دفاعی همه‌جانبه را از راهبردهای بزرگداشت این هفته عنوان کرد. او افزود: ‪ ۶۰‬برنامه برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمان تدوین شده است.

وی برپایی نمایشگاه رمضان در جبهه، کتاب و محصولات فرهنگی، برگزاری همایش بزرگ سنگرسازان بی‌سنگر، محافل انس با قرآن و شهدا، نشستهای پرسش و پاسخ، دومین جشنواره حماسه ماندگار، نخستین یادواره شهدای ورزشکار و اصناف و بازاریان، نشستهای سیاسی، علمی، ادبی و فرهنگی، شبهای شعر و خاطره را از جمله این برنامه‌ها ذکر کرد. دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس کرمان افزود: ویژه برنامه‌های گنجینه عشق و روایت عشق نیز در این ایام از صدا و سیما پخش می‌شود. وی گفت: همچنین طی این هفته ‪ ۱۵‬کتابخانه در استان کرمان به کتابهای مربوط به دفاع مقدس تجهیز و هشت عنوان کتاب دفاع مقدس در قالب رمان، داستان و خاطره هفته دفاع مقدس چاپ و توزیع می‌شود. مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کرمان افزود: این اداره هر دو ماه یک کتاب با موضوع دفاع مقدس چاپ می‌کند.

صدفی اضافه کرد: گام نخست تدوین تاریخ جنگ در استان کرمان با عنوان جمع‌آوری خاطرات تقریبا به پایان رسیده و گام دوم آن که جمع‌آوری آثار و اسناد دفاع مقدس است در این هفته آغاز می‌شود. وی گفت: تدوین کارنامه عملیاتی لشگر ‪ ۴۱‬ثارالله کرمان نیز تا پایان مهر ماه به پایان می‌رسد و علاوه بر آن آلبوم عکس ایثارگران و شهدای این استان نیز در هفته دفاع مقدس چاپ می‌شود. او افزود: بررسی موانع راههای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار قرار گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.