پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

اخلاق سیاسی در انتخابات گذشته مطابق آموزه های دینی نبوده است

به گزارش کرمان نیوز    علی زادسر، در گفت‌وگو با خبرنگار «شبکه خبر دانشجو»، اظهار داشت: از سال 63 که من در انتخابات به عنوان فعال انتخاباتی یا نامزد انتخاباتی شرکت داشته ام، عدم رعایت آموزه‌های دینی و اخلاق اسلامی و سیاسی مایه رنج بوده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه ما در مسأله انتخابات، موازین اسلامی را کمتر مراعات کرده و بیشتر شیوه‌های غربی را به کار برده ایم تا شیوه‌های دینی که بدترین آنها را می توان در انتخابات نهم ریاست جمهوری به وضوح دید. زادسر با اشاره به اینکه اکثر روش‌های تبلیغاتی مطابق با ارزش‌های اسلامی نیست، گفت: صدا و سیما و مطبوعات می توانند با برنامه ریزی‌های دقیق روش‌های تبلیغاتی صحیح را به جامعه آموزش دهند تا نامزدها نتوانند از طریق جریانات و احزاب مختلف و با شیوه‌های غیر اسلامی نظر مردم را جلب کنند. وی تصریح کرد: رسانه‌ها می توانند با تبیین یک سری آموزش‌های عملی جایگاه و اختیارات نامزدهای انتخاباتی را مشخص کنند تا کسانی که در انتخابات شوراها، مجلس و ریاست جمهوری شرکت می کنند، نتوانند با دروغ پردازی نظر مردم را منحرف کنند.

نماینده مردم جیرفت با اشاره به اینکه در بعضی از شهرها حدود دو سال است که کار برای انتخابات هشتم مجلس و شوراها شروع شده اظهار داشت: یکسری افراد با دروغ پردازی و شایعه پراکنی مشغول به کار هستند و معمولاً تبلیغاتشان عاری از حقیقت است و اکثر مردم هم چون گرفتار مشکلات روزمره زندگی خود هستند، نمی توانند به منابع و ماخذ صحیح دست پیدا کنند و لاجرم هر کس بتواند تبلیغات بیشتری انجام دهد، روزنامه بیشتری منتشر کند و جلسات گسترده ای به راه بیندازد مورد توجه مردم قرار می گیرد و این در حالی است که ممکن است صلاحیت‌های لازم را برای انتخابات شوراها و مجلس نیز نداشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: مردم نسبت به سبک و سیاق تبلیغات انتخاباتی درست و برمبنای معیارهای دینی، اطلاعات لازم را ندارند، به همین جهت بعضی‌ها می توانند با تحریک کردن قومیت‌ها و پروراندن تعصبات قبایل و موارد ناسیونالیستی ضد دینی تحرکاتی را بوجود بیاورند که در این جا مطبوعات و صدا و سیما می توانند خنثی کننده همه این نوع تبلیغات غیر ارزشی و روش‌های غیر دینی باشند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.