پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

اندیشمندان جهان اسلام ومسیحیت باید بر هم اندیشی ادیان تاکید کنند

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان  با صدور بیانیه ای در محکومیت سخنان پاپ بندیکت شانزدهم علیه اسلام با تاکید بر اینکه مبنای این گونه بیانات ایجاد تفرقه بین ادیان الهی است، اعلام کرد: اندیشمندان جهان اسلام و مسیحیت باید بر هم اندیشی ادیان تاکید کنند؛ تا فرصت طلبان سودجو قادر به طرح این مسائل نباشند.

 به گزارش کرمان نیوز     ، در بخشی از این بیانیه آمده است: در حالی که جهان اسلام مسرور از پیروزی حزب الله لبنان علیه رژیم نامشروع و اشغالگر قدس شریف بود بار دیگر جنگ روانی صهیونیسم برای انحراف افکار عمومی جهان به ویژه مسلمانان از شکست ناباورانه خود در مقابل جوانان رشید لبنان و تلاش برای کم کردن فشارهای داخلی و بین المللی، یک شخصیت مذهبی را از جامعه مسیحیت قربانی توطئه‌های شوم خود کرد.
این بیانیه با اشاره به اینکه شکست سیاست‌های آمریکا و همدست آن، انگلیس در مواجه با ایران اسلامی که منجر به از دست دادن پایگاه اجتماعی در جهان به ویژه دنیای اسلام شد مزید علتی بود تا عقده گشایی کنند، می‌افزاید: موضع گیری غیر منطقی و نامعقول در مقابل اسلام فقط از این حیث قابل توجه است که چرا جامعه مسیحیت باید هزینه زیادخواهی گروهی افراطی از صهیونیسم را پرداخت کند؟!
این بیانیه با بیان اینکه با سخنان اخیر پاپ علیه اسلام شان و منزلت دینی و علمی وی زیر سئوال رفته، تصریح کرده است: وی نسبت به اسلام آگاهی کامل داشته؛ ولی بر اساس درخواست آمریکا و اسرائیل عمل کرده است؛ چرا یک رهبر دینی حاضر می‌شود دروغ بگوید و پیروان ادیان الهی را به جان هم بیاندازد و منافع هم کیشان خود را نیز به نفع دیگران ترجیح دهد.
بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان  در این بیانیه ضمن محکوم کردن حرف‌های بی اساس پاپ آورده است: این گونه بیانات کاملاً ماهیت شیطانی دارد و مبنای آن نیز فقط ایجاد تفرقه بین ادیان الهی است.
این بیانیه در ادامه تاکید کرده است: از مسیحیانی که در حکومت اسلامی زندگی می‌کنند و به ویژه از هموطنان ایرانی انتظار داریم که پاسخی محکم و قاطع به این گونه یاوه گویی‌ها بدهند؛ تا بار دیگر توطئه‌های ایادی استکبار جهانی را خنثی کنند.
این بیانیه با اشاره به اینکه وجود اصل مترقی جهاد روح استکبار ستیزی را همواره در مسلمانان زنده نگه داشته، آورده است: اگر این اصل اساسی در اسلام نبود امروز سربازان اسرائیلی در لبنان به کوچک و بزرگ رحم نمی‌کردند؛ بنابراین ذلت و خواری که نصیب اسرائیل شده نتیجه این فضیلت بزرگ است.
بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان  در پایان بیانیه خود خواستار عذرخواهی رسمی پاپ از جهان اسلام شده و خاطرنشان کرده است: آنچه که قابل توجه است توطئه پشت توطئه علیه اسلام است؛ بنابراین مسلمانان باید اختلافات خود را کنار گذاشته و با اتحاد و یکپارچگی احکام نورانی اسلام را پیاده کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.