پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

بیانیه گروه مشاورین جوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس

به گزارش کرمان نیوز  متن  بیانیه گروه مشاورین جوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان  به مناسبت هفته دفاع مقدس به شرح زیر است :

 با دلی سرشار از تکریم و ستایش به روح شهیدان عزیز درود می فرستیم و نام و یاد بلندآوازه ی آنان را گرامی
می داریم . این مردان خدا با دلهایی که به ایمان و اخلاص و شجاعت , مزین بود , کشور و ملت خود را در یکی از بزرگترین حوادث تاریخی , از مهلکه نجات دادند و تهدیدی را که می توانست به ذلت و اسارت ایران و شکست اسلام بیانجامد , دفع کردند.

رزمندگان اسلام که اکثریت  آنان را جوانان برومند ایران اسلامی تشکیل می دادند با  فداکاری دلاورانه ی خود بیداری اسلامی را در جهان تداوم بخشیدند و پرچم پیروزی اسلامی را که با انقلاب بزرگ ملت ایران به اهتزاز درآمده بود , برافراشته نگاه داشتند. دشمن بعثی که به سود هدفهای استعماری غرب , به کشور ما هجوم آورده بود , از دلیران مومن و غیور ما شکست خوردند  و پس از هشت سال , سرافکنده در پشت مرزهای خود متوقف گشتند .

ملت ایران در این آزمون مرگ و زندگی , بهای سنگینی (خون شهدا)  پرداخت ولی استقلال و عزت ملی و هویت اسلامی خود را که برای ملتها از همه چیز گرانبهاتر است حفظ کرد و پرچم بیداری اسلامی را که دنیای اسلام به آن چشم دوخته است , سربلند نگاه داشتند .   

 انقلاب اسلامی شرایط جدید و تحولات بنیاد دینی را در عرصه بین المللی پدید آورده است، جنگ تحمیلی قدرت‌های استکباری علیه ایران اسلامی، تحولات جهانی را به محوریت اسلام نهادینه و اساس نظام‌های متکی بر قدرت نظامی و اقتصادی را متزلزل کرد.

در دوران جنگ هشت ساله دفاع مقدس پاکباختگان راه حسینی (ع) با الگو گرفتن از عرفان خمینی (ره)، بزرگ معمار انقلاب اسلامی معنای کامل جهاد را در دوران معاصر تفسیر کردند و میان حماسه حسینی با انقلاب خمینی پیوند ناگسستنی را ایجاد کردندو جوانان امروز نیز چون رزمندگان 8 سال دفاع مقدس  همچنان برای حفظ ارزشهای اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی آماده جان افشانی می باشند .

صحنه‌های عینی جهاد، زمانی در جبهه‌های جنگ تبلور یافت که زمزمه‌های تضرع و خشوع تنیده در جان رزمندگان همراه با نجواهای روح افزای شبانه با شعار «ما رمیت اذرمیت و لکن الله رمی» در میدان جنگ آمیخته شد و راه جدید مبارزه، مقاومت و استقامت را در برابر مبارزان و آزادیخواهان جهان گشود.

دوران دفاع مقدس تنها پدید آورنده حقایق فرهنگی منحصر به فردی بود که امروز بسیاری از ملت‌ها و گروه‌های مبارز آن را به عنوان یک الگوی موفق پذیرفته اند؛ که نمونه آن پیروزی‌های شگفت انگیز حزب الله لبنان بر ضد رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی است و در کنار آن موج تفکر اصولگرایی دینی و انقلابی در سرتاسر کشورهای اسلامی می‌باشد؛ که این حرکت توفنده سردمداران نظام سلطه و سرمایه را به وحشت انداخته است.
گروه مشاورین جوان اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان
با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس و با تجلیل از ایثارگران و جانبازان از تمامی هنرمندان، نویسندگان جوان و مراکز علمی و هنری   می خواهد  که با نگاه جدید به تاریخ دفاع مقدس ملت ایران  ، طرحهای  نوین ، ماندگار و تاثیرگذار خود را برای راهبردی و نهادینه کردن و گسترش فرهنگ شهادت طلبی در بین جوانان ارائه نمایند .

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.