پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

هاشمی رفسنجانی: نامه امام قبلاً منتشر شده بود

هاشمی رفسنجانی در اولین واکنش پس از افشای نامه سری امام خمینی به مسئولان عالی کشور در سال 67 از سوی دفتر خود گفت: نامه امام قبلاً منتشر شده بود.

به گزارش کرمان نیوز به نقل از  گزارش خبرگزاری فارس، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «نامه امام محرمانه نبود و قبل از این هم منتشر شده بود» افزود: «این نامه دست‌نوشته خود امام بود و در تمام سایت‌های خبری نیز موجود است.»
هاشمی رفسنجانی درعین حال هیچ اشاره روشنی به زمان و منبع انتشار رسمی نامه امام در گذشته نکرد.
وی در دیدار با اعضای تحریریه روزنامه «صدای عدالت» درباره دلیل انتشار این نامه نیز گفت: «به خاطر اینکه دیدم درباره جنگ شبهاتی ایجاد شده است، برای رفع شبهات و پاسخ به نسل جوان این نامه را منتشر کردم.»
در نامه سری امام خمینی به مسئولان عالی کشور در سال 67 دلایل پذیرش قطعنامه 598 با اشاره به نامه‌های ارسالی از سوی تدارک‌کنندگان دفاع مقدس تشریح شده است.
هاشمی رفسنجانی، در جریان مصاحبه 15 ساعته خود با روزنامه کیهان در سال 82 به دلیل طبقه بندی بودن نامه امام حاضر نشده بود این نامه را منتشر کند.
قدرت‌الله رحمانی، نماینده کیهان در گفتگو با هاشمی، دیروز درمصاحبه با فارس تصریح کرد: «در بخشی از این گفتگو تحت عنوان «جنگ و ختم جنگ» مواردی از جمله نامه آقای محسن رضایی به آقای هاشمی و مسئولان مطرح شد که بعدها توسط آقای رضایی در مصاحبه با روزنامه ابرار به آن پاسخ داده شد. من در حین مصاحبه وقتی این مطالب را از آقای هاشمی شنیدم، از ایشان خواستم که این نامه را در اختیار کیهان قرار دهد، اما ایشان با استناد به اینکه این نامه محرمانه است، از ارائه آن خوداری کرد و محورهایی از نامه را بیان کرد که شامل اختلاف بین سپاه و ارتش، نامه محسن رضایی درمورد نیازهای سپاه در جبهه، اعلام نظر دولت مهندس موسوی درمورد دراختیار نداشتن امکانات مورد اشاره در این نامه و غیر واقع‌بینانه خواستن درخواست آقای رضایی از سوی امام می‌شد.»

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.