پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

استاندار کرمان از آمار تلفات جاده‌ای ابراز نگرانی کرد

استاندار کرمان گفت: جان باختن ‪ ۹۰۹‬نفر طی شش ماه نخست امسال در سوانح رانندگی این استان تاسفبار است.

به گزارش کرمان نیوز  به نقل از ایرنا  عبدالمحمد رئوفی‌نژاد در نشست کارگروه حمل و نقل و ترافیک استان افزود: هر فردی که فوت می‌کند هزاران مشکل روحی، روانی و معیشتی برای خانواده‌ها بوجود می‌آورد. وی گفت: گرچه وضعیت جاده‌های استان به دلیل گستردگی مناسب نیست اما مهمترین عامل تصادفات رانندگی خطاهای انسانی و عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

استاندار کرمان اضافه کرد: باید به مردم اطلاع رسانی شود که تلفات جانی تصادفات خودرو و موتورسیکلت در استان چه آثار زیانباری را به دنبال داشته و خانواده‌ها با خرید موتورسیکلت و عدم رعایت قوانین باعث مرگ فرزندانشان نشوند. وی فرهنگ‌سازی ، اعمال دقیق و اکید قانون را از ابزارهای کاهش تلفات و تصادفات در جاده‌ها برشمرد و گفت: مدیریت استان در زمینه اصلاح نقاط حادثه خیز و بهبود وضعیت راهها تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

رییس سازمان نظام پزشکی کرمان هم در این نشست گفت: تنها در شهریور ماه گذشته ‪ ۲۰۱‬نفر در این استان بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده‌اند. دکتر محمد قادی پاشا افزود: در چهار ماه نخست سال جاری ‪ ۱۸۰‬نفر بر اثر تصادف موتورسیکلت در استان جان خود را از دست داده‌اند که اغلب بین ‪ ۲۱‬تا ‪ ۳۰‬سال سن داشته‌اند. وی شایعترین علت مرگ در تصادفات موتورسیکلت را ضربه مغزی دانست و گفت:
استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند نقش قابل توجهی در کاهش تلفات موتورسیکلتی داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.