پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

قیمت وحدت اصولگرایان از نگاه باهنر

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: فرصتی تاریخی برای خدمت فراهم شده و همه ما باید تلاش کنیم تا اصولگرایان به وحدت برسند، حتی اگر به قیمت چشم پوشی از دیدگاههای خودمان باشد.

به گزارش کرمان نیوز  به نقل از  گزارش خبرگزاری فارس، در مراسم افطاری مشترک شب گذشته جامعه اسلامی مهندسین و جمعیت آبادگران ایران اسلامی که به میزبانی جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد محمدرضاباهنر،دبیر کل این تشکل گفت: ارتباط و تعامل با تشکلهای همسو، همدل و همراه جزو برنامه های مستمر جامعه اسلامی مهندسین است و همواره از این نشست های مشترک سود برده‌ایم.

وی سپس به تشریح شرایط سیاسی روز پرداخت و مهم ترین رویداد پیش روی جامعه را انتخابات آتی دانست و افزود: انتخابات خبرگان و شوراهای اسلامی شهر و روستا آزمون بزرگی برای جبهه اصولگرایان است و از خداوندمتعال می خواهیم ما رادر این آزمون موفق بدارد.

باهنر وحدت جبهه اصولگرایان را در شرایط حاضر، یک ضرورت توصیف کرد و تصریح کرد: فرصتی تاریخی برای خدمت فراهم شده و همه ما باید تلاش کنیم تا اصولگرایان به وحدت برسند، حتی اگر به قیمت چشم پوشی از دیدگاههای خودمان باشد و در این راه دست تمام عزیزانی را که بخواهند همدلی وکمک کنند می‌فشاریم.

بنابراین گزارش، مرتضی نبوی قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین نیز کثرت و انسجام تشکلها و نهادهای مدنی را مایه افزایش سرمایه اجتماعی دانست و گفت: تمامی تشکل‌های اصولگرایان اکنون بایددر عین کثرت به سمت وحدت حرکت کنند.

وی انتخابات نهم ریاست جمهوری را یک تجربه منفی در انسجام تشکیلاتی اصولگرایان دانست و گفت: اگر چه خداوند اراده کرد و یکی ازچهره های اصولگرایان پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد اما از نظر تشکیلاتی یک تجربه منفی بود، پس از انتخابات نیز نزد برخی افراد و گروه‌ها این تفکر باقیمانده که بهمان دلیل اشکالی ندارد اصولگرایان متکثر باشند.

نبوی با تاکید بر ضرورت دستیابی به لیست واحد در انتخابات شوراها گفت: همه تشکلهای اصولگرا باید تلاش کنند تا با ایثار و از خود گذشتگی به وحدت برسند. این گزارش حاکی است، یحیوی، شایسته‌نیا، فولادگر و امیری، دیگر اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین بودند که به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.
در ادامه این نشست ساری، عضو شورای مرکزی آبادگران جوان، شکل‌گیری جمعیت را ادامه جریان پویا و زاینده اصولگرایی دانست و گفت: جمعیت آبادگران جوان، امتداد حرکات اصولگرایانه‌ای است که تشکلهای متقدم از جمله جامعه اسلامی مهندسین بنیان گذاشته اند و ما در فعالیت‌های خود استفاده از تجارب بزرگان را سرلوحه کار قرار می‌دهیم.

همچنین محمدحسین شاه ویسی، رئیس ستاد انتخابات آبادگران جوان در سخنانی، وحدت اصولگرایان را گفتمان غالب شرایط حاضر دانست وخواستار طراحی عملیات اجرای مشترک انتخاباتی شد. بنابراین گزارش حسن بیادی سخنگوی آبادگران جوان نیز ضمن تحلیل و آسیب شناسی تحولات یک سال گذشته بر تدوین سازوکار اجرایی وحدت تاکید کرد.

همچنین مقرر شد مهندسین جوان جامعه اسلامی مهندسین با کمیته های تخصصی آبادگران جوان ارتباط بیشتری برقرار کنند.
در پایان این نشست طرفین بر حمایت از منشور نوین اصولگرایی که برگرفته از منشور آبادگران است تاکید و توافق کردند کار گروه مشترک انتخاباتی تشکیل دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.