پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

برگزاری همزمان سه انتخابات در روز ۲۴ آذر

وزارت کشور مامور اجرای پنج انتخابات خبرگان رهبری، شوراهای اسلامی کشور، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و همه پرسی به صورت سراسری و منطقه ای است.

به گزارش کرمان نیوز  ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در روز جمعه 24/9/1385 اخذ رای انتخابات چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری و همزمان با آن انتخابات شوراهای اسلامی کشور و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی به عمل خواهد آمد.
این گزارش با اشاره به اینکه دوره مجلس خبرگان رهبری هشت سال است، می‌افزاید: در این دوره از انتخابات به طور استثنا برای آنکه انتخابات دوره پنجم آن همزمان با انتخابات دهمین دوره مجلس شورا باشد، طول دوره آینده یعنی دوره چهارم بیش از هشت سال خواهد شد و تعداد نمایندگان دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری 86 نفر است که از 30 استان که هر کدام یک حوزه انتخابیه هستند، انتخاب خواهند شد.
بنابر این گزارش در انتخابات میاندوره ای هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر» 2 نماینده، از حوزه انتخابیه «اهواز» یک نماینده و از حوزه انتخابیه «بم» یک نماینده به مجلس شورای اسلامی را خواهند یافت.
همچنین این گزارش حاکی از آن است که در انتخابات شوراهای اسلامی کشور کلیه شهرها و همچنین روستاهای بالای 20 خانوار یا یکصد نفر جمعیت و تیره‌های عشایری کوچ رو که دارای حداقل 20 خانوار باشند انتخابات برگزار خواهد شد که در این انتخابات ملاک محاسبه جمعیت شهرها و روستاها و تیره‌های عشایری آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن که در سال 1375 انجام شده است، خواهد بود.
گفتنی است دوره کنونی شوراهای اسلامی در هشتم اردیبهشت 1386 به پایان خواهد رسید و دوره جدید یعنی سومین دوره از تاریخ نهم اردیبهشت 1386 آغاز خواهد شد./انتهای پیام/  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.