پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

سالروز صدور حکم اعدام سلمان رشدی از سوی امام (ره)

در25 بهمن 1367امام خمینی‌(رض) با صدورحکمی در واکنش به انتشار کتاب موهن آیات شیطانی نویسنده این کتاب را مستحق مجازات اعدام دانستند، فرمان تاریخی امام (ره) در لزوم اعدام سلمان رشدی به قدری نافذ بود که امروز با وجود گذشت 18 سال از صدور آن بانی این اقدام موهن بدون قرار گرفتن در چتر حمایتی حامیانش قادر به زندگی نیست.

به گزارش کرمان نیوز  به نقل از گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، سلمان رشدی نویسنده‌ی کتاب آیات شیطانی (satanic verses) داستان‌نویس هندی‌الاصلی است که برای نوشتن کتابی چون «بچه‌های نیمه شب» در سال 1981 موفق به کسب جایزه «بوکر پرایز» ‌شد و حتی کتابش از سوی انتشارات «رندم هاوس» آمریکا در سال 1999 در ردیف صد فرمان برتر قرن بیستم قرار‌گرفت.

«لبخند یوزپلنگ»، «شرق، غرب»، «شالیمار دلقک» و «شرم» از دیگر آثار او است، اما او پس از نگارش کتاب آیات شیطانی (satanic verses) که در آن به پیامبر گرامی اسلام توهین شده موقعیتی متزلزل در عالم نویسندگی پیدا ‌کرد و مورد کینه‌ی به حق مسلمانان قرار گرفت.

به دنبال نگارش این کتاب موهن ازسوی امام خمینی(رض) حکم ارتداد این نویسنده مرتد صادر می‌شود که حکم ایشان بدین شرح است:

« انالله و اناالیه راجعون به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‌رسانم مولف کتاب آیات شیطانی که علیه اسلام و پیامبر و قرآن تنظیم و چاپ و منتشر شده است همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن، محکوم به اعدام می‌باشند. از مسلمانان غیور می‌خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند سریعا آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرات نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود، شهید است، ان‌شاءالله. ضمنا اگر کسی دسترسی به مولف کتاب دارد ولی خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفی نماید تا به جزای اعمالش برسد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

روح‌الله موسوی الخمینی.»

پس از انتشار این پیام بسیاری از مسلمانان درصدد اجرای حکم برمی‌آیند که از جمله آنها می‌توان دانشجوی بسیجی ابراهیم عطایی را نام برد که در سال 1368 با محافظان سلمان رشدی درگیر و شهید می‌شود و از آن پس سلمان رشدی مجبور می‌شود به همراه همسرش در آمریکا و در انزوا و تحت نظر پلیس زندگی کند.

در آن ایام جهان غرب به بهانه‌ی آزادی قلم از اندیشه‌ی سلمان رشدی دفاع کرد و حتی او را به موجب نگارش این کتاب مورد تشویق قرار داد.البته بعد از رحلت امام (ره) آیت‌الله خامنه‌ای نیز بر واجب‌القتل بودن سلمان رشدی تاکید ‌کردند و این حکم را غیر قابل تغییر و بخشش ‌دانستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.