پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

دیدگاه نامزدهای دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

عمده نامزدهای انتخابات آتی ریاست جمهوری در آمریکا از حزب دمکرات عصر چهارشنبه در یک میتینگ تبلیغاتی شرکت کردند، هرچند که "باراک اوباما" سناتور سیاهپوست دو رگه آمریکایی غایب بزرگ این میتینگ بود.

انتخابات ریاست جمهوری درآمریکا هر چهار سال یک بار در روز سه‌شنبه بعد از نخستین دوشنبه ماه نوامبر برگزار می‌شود.

در همین چارچوب ،انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا چهارم نوامبر ‪ ۲۰۰۸‬میلادی (‪ ۱۴‬آبان ‪ (۱۳۸۷‬برگزار خواهد شد.

نامزدهای حزب دمکرات در این میتینگ تبلیغاتی روی دو موضوع اتفاق نظر داشتند نخست اینکه آمریکا باید به جنگ در عراق خاتمه دهد و دیگر اینکه باید باب گفت وگو با ایران و سوریه را بگشاید.

هیلاری کلینتون، جان ادوارد و تام ویلسک نامزدهای انتخاب ریاست جمهوری آمریکا مشترکا در این نشست در کارسن سیتی از ایالت نوادا اعتراض خود را به جنگ عراق و نحوه اداره جنگ توسط بوش اعلام کردند.

کلینتون تصریح کرد که در مورد جنگ عراق باید کنفرانس بین‌المللی با شرکت کشورهای منطقه برگزار شود وی گفت: "باید با آنهاییکه با ما موافق نیستند گفت وگو کنیم."
او ادامه داد بودجه‌ای که به عراقیها داده می‌شود باید از بین برود ولی برای نیروهای آمریکا بودجه نباید قطع شود.

تام ویلسک فرماندار سابق اوهایو نیز گفت که جنگ عراق را باید همین امروز به پایان برسانند.

او تصریح کرد: "ما درگیر جنگ داخلی در میان یک جنگ داخلی دیگر شده‌ایم".

ویلسک در پاسخ به این سووال که " چگونه می‌توان جنگ را تمام کرد؟" گفت که با قطع بودجه جنگ توسط سنا می‌توان جنگ را به پایان رساند.

نامزد دمکرات ادامه داد که باید نیروهای آمریکا به افغانستان بروند و کاری را که ناتمام رها کرده‌اند به پایان برسانند و بن لادن را دستگیر کنند.

جان ادوارد سناتور سابق از کارولینای شمالی گفت زمان آن رسیده که جرج بوش متوقف شود و باید ظرف یک سال از عراق خارج شده و ایران و سوریه را در مذاکرات مشارکت دهند.

وی تصریح کرد: شش سال است که این رئیس جمهور نتوانسته قبول کند که اشتباه کرده است.

ادوارد ادامه داد:" ما رهبر صادق ، مخلص و با دید باز نیاز داریم اگر می‌خواهیم رهبری اخلاقی جهان را داشته باشیم."
بیل ریچاردسن فرماندار نیومکزیکو نیز گفت که این جنگ بین مردم آمریکا شکاف ایجاد کرده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ‪ ۲۰۰۸‬میلادی تصریح کرد کنگره‌ای که این جنگ را مجاز کرده باید آن را غیرمجاز کند.

نامزدها هر دو حزب قدرتمند آمریکا ابتدا باید در میان خود رقابت کنند تا فردی که بیشترین شانس را برای پیروزی دارد ، در مقابل رقیب جمهوریخواه قرار گیرد.

پس از تعیین نامزدهای اصلی دوحزب دمکرات و جمهوریخواه، رقابت در روز انتخابات ریاست جمهوری وارد مرحله اصلی می‌شود.

در روز انتخابات ،همه دارندگان حق رای در هر ایالت به پای صندوقهای رای می‌روند و هر نامزدی که بیشترین آراء در یک ایالت را کسب کرد ، در حقیقت همه آراء آن ایالت را به خود اختصاص می‌دهد.

هر ایالت نیز دارای آرای انتخابی مشخص است. معمولا شمار آرای انتخابی هر ایالت با تعداد نواحی انتخابی مجلس نمایندگان به اضافه دو کرسی مجلس سنای آن ایالت برابر است.

این مساله باعث شده تا برخی از ایالت‌های بزرگ اهمیت بیشتری یابند.

ایالت‌هایی در آمریکا هستند که بطور نمونه ‪ ۵۵‬آرای انتخابی و یا به عبارتی امتیاز انتخابی دارند و ایالتهایی نیز وجود دارند که تنها سه امتیازی می‌باشند.

هر چند که برخی اوقات آرای انتخاباتی چنان به هم نزدیک است که همین ایالت‌های کوچک و کم امتیاز سرنوشت انتخابات در آمریکا را رقم می‌زنند.

با پایان انتخابات در ایالت ها، امتیازهای هر یک از دو نامزد شمارش و آن نامزدی شانس پیروزی دارد که دست کم ‪ ۲۷۰‬امتیاز انتخابی ایالتها را از آن خود کند.

گاهی اوقات نیز چنان آرای به هم نزدیک می‌شود که در نهایت دادگاه باید برنده را معرفی کند و جرج بوش در دور اول ریاست جمهوری خود ، صرفا با همین رای دادگاه موفق شد کرسی ریاست جمهوری در آمریکا را در اختیار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.