پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

تشریح چگونگی انفجار در اردوی راهیان نور دانشگاه شهید باهنر کرمان

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری خوزستان ازاعضای کاروانهای راهیان نور خواست هنگام دیدار از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس به هشدارهای مسوولان و تردد در مسیرهای معین توجه جدی داشته باشند.

بنا بر   گزارش کرمان نیوز "عبدالرحیم یوسف آبادی" روز پنجشنبه درگفت وگو باایرنا ضمن تاکیدبر امن بودن تمامی مکانهای تعیین شده برای دیدار کاروانهای راهیان نور از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اظهارداشت: آن بخش ازمناطق آلوده به مین که هنوز پاکسازی نشده نیز با کشیدن فنس وسیم خاردار مجزا شده و از یک ماه قبل نیز به تمامی دستگاههای متولی درخصوص رعایت نکات ایمنی در این زمینه هشدارهای لازم داده شده است.

وی با اشاره به نصب علایم هشداردهنده در منطقه گفت: سرکاروانهای راهیان نور نیز در این خصوص توجیه شده‌اند و نقشه‌های مربوطه به این مناطق نیز در اختیار آنها گذاشته شده که لازم است به این نکات توجه لازم را داشته باشند.

یوسف آبادی با ابراز تاسف ازحادثه روز گذشته که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از اعضای یک کاروان راهیان نور در منطقه عمومی چزابه گردید، همکاری بیشتراعضای کاروانهای راهیان نور با سرکاروانها ودستگاههای امنیتی استان را خواستار شد.

گفتنی است عصر دیروز (چهارشنبه) بر اثر انفجار شی و یا اشیاء باقیمانده از دوران جنگ تحمیلی در داخل یک دستگاه خودرو مزدا در یادمان شهدای چزابه چهار نفر از اعضای یک کاروان راهیان نور اعزامی از استان کرمان شهید و ‪۱۴‬ نفر دیگر زخمی شدند.

بنابه اظهارات مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری خوزستان، شهدای این واقعه اسفبار، مبادرت به خارج ساختن دو مین ضد تانک و خودرو و دیگر اشیاء منفجره از مناطق پاکسازی نشده کرده بودند و هنگام حمل آنها با خودروی مورد اشاره تکانهای متعدد خودرو باعث انفجار این اشیا شد.

یوسف‌آبادی افزود: متاسفانه این شهدا دور از چشم سرکاروانها اقدام به خارج‌سازی و حمل اشیاء منفجره به داخل خودرو کرده بودند و به نظر می‌رسد قصدشان نگهداری آنها در نمایشگاهی به همین منظور بوده است.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری خوزستان تاکید کرد: باید به هشدارهایی که درباره مناطق آلوده به مین داده شده، عمل شود در غیر این صورت احتمال تکرار این حوادث وجود دارد.

خوزستان در هشت سال دوران دفاع مقدس پیشانی جنگ بوده که بیشترین تلفات و صدمات را برای این استان در پی داشته است، به طوری که بیشترین میزان زیر ساختهای این استان در اثر جنگ از بین رفته بود.

هنوز بقایا و آثار جنگ تحمیلی در نقاط مختلف این استان به ویژه خرمشهر و آبادان و شهرستان دشت آزادگان به چشم می‌خورد.

شلمچه، هویزه و چزابه نقاطی از استان هستند که هنوز به طور کامل از وجود مین و مواد منفجره باقی مانده از دوران‌دفاع مقدس پاکسازی نشده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.