پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

"نام‌سال ‪ "۸۶‬و نگاهی گذرا بر سال‌های گذشته

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال نو، سال ‪ ۱۳۸۶‬را سال "اتحاد ملی و انسجام اسلامی" نام‌گذاری کردند.

ایشان، آرزو و امید همه ایرانیان را "استقلال ملی، عزت ملی و رفاه عمومی ملت " خواندند و تحقق همه این اهداف را به برکت "ایمان اسلامی، اتحاد کلمه، امید و عزم ملی، استفاده صحیح از ظرفیت‌های کشور و تدبیر و تحرک و تلاش" منوط دانستند.

نوع نام‌گذاری و توصیه رهبری عالی نظام، یک شعار عملی و رهنمود برای سپری نمودن راه پیش‌رو است که پیگیری مجدانه مسوولین و آحاد ملت برای تحقق این مهم می‌طلبد.

شعار، پدیدآورنده انگیزه برای پیگیری راهبرد مطرح شده است از اینرو تحقق ابعاد نهفته در پیام سال ‪ ۸۶‬مقام رهبری، باید شالوده انگیزه و عملکرد مردم و مسئولان باشد.

تجربه سال ‪ ۸۵‬به‌عنوان سال پیامبر اعظم (ص) و اهمیت این نام‌گذاری وقتی بیشتر روشن می‌شود که دریابیم دشمنان اسلام که از جایگاه بی‌بدیل آن حضرت در جهان اسلام، آگاهی داشتند تلاش بسیاری برای هجمه به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام آغاز کردند که با هوشیاری مسلمانان نافرجام ماند.

این حقیقت نشان می‌دهد که دشمنان جهان اسلام، برای توطئه برضد ارزشهای اسلامی و توهین به شخصیت‌های مقدس و مورد احترام مسلمانان از هیچ اقدامی خودداری نمی‌کنند و مترصد استفاده از هر فرصتی هستند.

نگاه به گذشته و اینگونه اقدامات در خارج از مرزهای کشورهای اسلامی، موید آن است که همه ملل مسلمان باید با تکیه به شخصیت محوری و وحدت آفرین محمد (ص) "انسجام اسلامی" میان امت واحده آن حضرت را حفظ کنند.

در چارچوب پیام رهبری، باید از ایجاد و دامن زدن به اختلافات مذهبی و قومی در جهان اسلام پرهیز کرد زیرا تکیه‌گاه وحدت جهان اسلام، خداوند یگانه، قرآن و پیامبر اعظم (ص) است.

تجربه نشان داده دشمنان با سوء‌استفاده از تفاوت‌های تاریخ سیاسی، اجتماعی، مذهبی و جغرافیایی در جهان اسلام، درصدد کمرنگ کردن عزت و افتخار مسلمانان، ایجاد درگیری و تاراج ثروت کشورهای اسلامی هستند.

با توجه به تاریخ و این واقعیت‌ها، می‌توان ارزش نامگذاری امسال به‌عنوان اتحاد ملی و انسجام اسلامی پس از سال پیامبر اعظم (ص) را دریافت.

افزون بر این، پیام‌های نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال‌های گذشته مانند سال ‪ ۸۵‬به‌عنوان "پیامبر اعظم" راهبردهای گسترده‌ای را برای امسال و آینده کشور ترسیم کرده است.

اکنون پس از گذشت چند سال از آغاز نام‌گذاری سالها، یک خود ارزیابی توسط مسئولین و مردم برای سنجش میزان موفقیت در چارچوبهای تعیین شده مقام رهبری، می‌تواند زمینه توفیق بیشتر را فراهم کند.

سال ‪ ،۱۳۸۴‬سال همبستگی و مشارکت عمومی بود، ‪ ۱۳۸۳‬سال پاسخگویی سه قوه به ملت ایران، ‪ ۱۳۸۲‬نهضت خدمت‌گذاری ، ‪ ۱۳۸۱‬سال عزت و افتخار حسینی، ‪ ۱۳۸۰‬سال اقتدار ملی و اشتغال‌آفرینی، ‪ ۱۳۷۹‬سال امیرالمومنین (ع) و ‪۱۳۷۸‬ سال امام خمینی (ره) بود.

نکته کلیدی پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی در آغاز سال ‪ ،۱۳۷۷‬پرهیز از اسراف، رعایت صرفه‌جویی، قناعت و نیز پایداری برمواضع اسلامی و انقلابی بود تا عزت و عظمت ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف بویژه در برابر دشمنان تقویت شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نوروز سال ‪ ۱۳۷۶‬آراسته‌شدن ملت ایران به فضایل اخلاقی و توجه به معنویات و تقرب به پروردگار را توصیه کرده بودند.

ایشان در پیام سال ‪ ،۱۳۷۵‬توجه دولت و ملت ایران را به ضرورت و اهمیت پرهیز از اسراف در استفاده از ثروت عمومی، منابع مالی و طبیعی کشور و نیز اهتمام به انجام کارهای سازنده، صحیح و منطقی در جهت مبارزه با دشمن را خواستار شدند.

همچنین در اول فروردین ‪ ،۱۳۷۴‬ضمن تاکید بر لزوم پیگیری مجدانه وجدان کاری و انضباط اجتماعی به‌عنوان دو اصل ضروری برای تحقق آبادانی و سازندگی درکشور، از مردم و مسئولین خواسته بودند با رعایت انضباط اقتصادی و مالی از ریخت و پاش، اسراف و زیاده‌روی در مصرف بگونه‌ای جدی جلوگیری کنند.

در آخرین نمونه، مقام رهبری در پیام حلول سال ‪ ،۱۳۷۳‬ملت ایران رابه تقویت وجدان کار و رعایت انصباط اجتماعی در همه امور توصیه کرده بودند.

از: علی نصیری - ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.