پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

سالروز آغاز امامت حجت بن‌الحسن امام زمان (عج) بر همگان مبارک باد

نهم ربیع الاول، سالروز آغاز ولایت و امامت آخرین سحاب رحمت و یگانه ذریه ذخیره دودمان آل طاها، حضرت مهدی موعود(عج) بر منتظران و چشم انتظاران ظهور تبریک و تهنیت باد.

زمانی که یازدهمین پیشوای معصوم مسلمانان به زهر جفای معتمد، خلیفه ستمگر عباسیان، در سن بیست و هشت سالگی به شهادت رسید، حضرت مهدی(عج) کودکی پنج ساله بود.

آغاز امامت حضرت مهدی (عج) در خردسالی، با توجه به اعجاز الهی و قدرت اعجاب برانگیزی که در وجود هر امام معصوم به ودیعت نهاده شده، امری شگفت و قابل تردید نیست.

بویژه که در تاریخ نمونه‌هایی بارز از این قبیل تکرار شده و مورد قبول و تصدیق همگان است چنان که قرآن کریم درباره حضرت یحیی(علیه‌السلام) می‌فرماید: (واتیناه الحکم صبیا) "ما در کودکی او را به نبوت و حاکمیت رساندیم".

و درباره حضرت عیسی (علیه‌السلام) حکایت سخن گفتن او را در گهواره نقل می‌فرماید: (قال انی عبدالله آتانی الکتاب و جعلنی نبیا)" من بنده خدا هستم و او به من کتاب عنایت کرده و مرا پیامبر قرار داده است." عباسیان برای حفظ پایه‌های حکومت غاصبانه خویش و جلوگیری از پدید آمدن آخرین وصی پیامبر(صلی‌الله علیه وآله و سلم) که از بین برنده همه ستمگران و جباران معرفی شده بود، برای هر جنایتی آمادگی داشتند.

در سال ‪ ۲۶۰‬که حضرت مهدی (عج) از حجره بیرون آمد و عموی خود "جعفر کذاب" را به کنار زد و بر جنازه پدر بزرگوارش نماز خواند و با این عمل آغاز امامت خویش را اعلام فرمود، عوامل حکومت عباسی به فکر دسیسه افتادند و به شهادت او کمر بستند.

خداوند متعال آخرین حجت خویش را با قدرت مطلقه خود از همان آغاز امامت، در پس پرده غیبت قرار داد تا او را از توطئه‌های دشمنان در امان بدارد و از کشته شدن او جلوگیری کند.

در سامرا، در جوار بارگاه مقدس امام هادی و امام حسن عسکری(علیه‌السلام) سردابی هست که به عنوان محل برگزاری نماز توسط سه امام بزرگوار، حضرت امام هادی و امام حسن عسکری و امام زمان (عج) مورد احترام است.

اما متاسفانه برخی نویسندگان و تاریخ‌نگاران داستان ساختگی و متفاوتی مبنی بر غایب شدن امام زمان در سرداب و انتظار خروج ایشان از سرداب بیان کرده‌اند که مرحوم علامه امینی صاحب "الغدیر" در این مورد می‌فرماید: تهمت سرداب، تهمتی زشت تر است و شیعه اصلا اعتقاد ندارد که امام در سرداب غیبت کرده است و نه آن امام معصوم از سرداب ظهور خواهد کرد و اعتقاد شیعه به مدد روایات بر آن است که او از مکه معظمه و برابر کعبه ظهور خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.