پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

بیانیه انجمن روزنامه نگاران مسلمان در ارزیابی سال 85

انجمن روزنامه نگاران مسلمان دربیانیه ای به ارزیابی دستاوردهای نظام در سال 85 پرداخت و تاکید کرد نتیجه انتخابات 24 آذر نشان داد که اصولگرایی به عنوان یک استراتژی پایدار، به دغدغه اصلی مردم تبدیل شده و کشور در مسیر اصولگرایی با گام‌های بلند در حال پیمودن مسیر تعالی خود می‌باشد.

به گزارش  کرمان نیوز به نقل از مهر، انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در بیانیه ای تحلیلی در ارزیابی سال 85  مهم‌ترین دستاورد نظام در سال 85 را  به ثمر نشستن بخش عمده‌ای از نتایج پژوهش‌های متخصصان ایرانی در حوزه‌های مختلف و بویژه تکمیل چرخه هسته‌ای در بیستم فروردین‌ امسال توسط متخصصان هسته‌ای کشور دانست  که طی آن اولین محصول غنی‌ شده را از آبشار 164 تایی سانتریفوژها در نطنز به‌دست آورند، محصولی که رسانه‌های غربی از آن به‌عنوان وقوع انقلاب تکنولوژیک در ایران نام بردند. 

این بیانیه همچنین به دستاورد هایی چون  شبیه‌سازی و تولد نخستین گوسفند آزمایشگاهی در اصفهان، دستیابی پزشکان ایرانی به فناوری نوین پیوند سلول‌های بنیادی و ترمیم ضایعات عصبی و نخاعی، ساخت پوست مصنوعی با استفاده از فناوری نانوتکنولوژی، عرضه داروی کنترل کننده بیماری ایدز، بهره‌برداری از فاز دوم کارخانه آب سنگین اراک که تکنولوژی آن تنها در انحصار کشورهای انگشت‌شماری در جهان است، آزمایش نسل جدیدی از موشک‌های بالستیک و هوشمند، بهره‌مندی از بمب‌افکن صاعقه، به آب انداختن ناوچه پیشرفته جوشن، آزمایش اژدرهای هوشمند با بُردی بیش از 130 کیلومتر، بهره‌برداری از قوی‌ترین توپ دریایی جهان، مین‌های هوشمند اشاره دارد.

انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان تاکید کرد: بی‌گمان معمار این بنای عظیم را باید رهبر معظم انقلاب دانست، معماری که در 21 بهمن 1381 و در آغاز بیست‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در پاسخ به نامه جمعی از فضلای حوزه علمیه، گفتمان تولید علم و جنبش نرم‌افزاری را به گفتمان غالب نسل دوم و سوم انقلاب تبدیل کرد.

در این بیانیه به خطر بزرگ تاثیرات الهام بخش انقلاب اسلامی در بیداری مردم جهان برای سلطه گران ملتها اشاره شده است که  با رویکرد عدالت محور دولت نهم  دوره‌ای استثنایی را رقم زده است که با سفرهای استانی رئیس جمهور، برخورد قاطع با مظاهر تجمل‌گرایی، تثبیت خدمات دولتی، کاهش سود تسهیلات بانکی، پایین آوردن نرخ تورم، توجه به صنایع داخلی، برخورد با پدیده رانت‌‌خواری، اجرایی شدن سهام عدالت، افزایش حقوق بازنشستگان، کاهش تصدی‌ دولت، پرهیز از ورود به دعواها و جنجال‌های سیاسی، اصلاح جهت‌گیری‌های فرهنگی و آموزشی و تمرکز زدایی از تهران نمود یافته است. 

این انجمن با اشاره به  پیروزیهای منطقه‌ای و بین المللی ایران، حزب الله لبنان، شکست افسانه شکست ناپذیری صهیونیستها، اعدام صدام در بیانیه خود آورده است : گرداب عراق به آمریکایی‌ها نشان داد، قدرت، صرفاً از لوله تفنگ برنمی‌خیزد و کشوری که باید در منش و رفتار خود تغییراتی اساسی دهد، ایالات متحده است، نه ایران.

انجمن روزنامه نگاران مسلمان افزوده است: استراتژی " تهدید و فشار تحریم" به عنوان یک استراتژی کارآمد و کم هزینه که ارمغان "ترومن" برای هیات حاکمه کاخ سفید به‌شمار می‌‌آمد، شکست خورده و فرصتی مغتنم را در اختیار جمهوری‌اسلامی ایران قرار داده است. فرصتی که برخی ناظران از آن به‌عنوان "بهار شکوفایی و سرباز کردن مفاهیم انقلاب اسلامی در میان گفتمان‌های به زانو در‌امده دنیای امروز" نام می‌برند.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به نگرانی ها و چالشهای سال 86 و کارنامه دولت احمدی نژاد آمده است: این دولت باید قدردان فرصتی باشد که 20 ماه آن به سرعت برق و باد گذشت و بقیه آن هم به همین سرعت خواهد گذشت.

این بیانیه همچنین به عملکرد مجلس در سال 85 پرداخته و آورده است : حرکتهای مثبت مجلس در موضوع پرونده هسته‌ای، پرهیز از جناح‌زدگی و حزب‌بازی، پاک‌دستی، اعتقاد به مبانی و ارزش‌های انقلابی، همراهی و همگامی با سیاست‌های کلان دولت، نگاه کارشناسانه به حوزه اقتصاد، تلاش برای بسط عدالت و گره‌گشایی از معضلات مردم مشاهده می‌شود اما با جرأت برخاسته از نقد مشفقانه و مصلحانه می‌توان ادعا کرد که مجلس در سال 85، می‌توانست کارنامه بهتری از خود برجای گذارد زیرا نحوه تعامل دولت و مجلس، به یکی از دغدغه‌های اساسی دلسوزان نظام تبدیل شده بود.

انجمن روزنامه نگاران مسلمان همچنین در ارزیابی خود از قوه قضاییه اورده است : هنوز اصلی‌ترین مطالبه ملت و رهبری از این قوه که باید به عنوان بازو پنجه قدرتمند نظام اسلامی در مبارزه با فقر، فساد و تبعیض باشد و اعتماد از دست رفته مردم را به این قوه بازگرداند، بر زمین مانده است.

بیانیه این انجمن تاکید دارد :  نتیجه انتخابات 24 آذر نشان داد که اصولگرایی به عنوان یک استراتژی پایدار، به دغدغه اصلی مردم تبدیل شده و کشور در مسیر اصولگرایی با گام‌های بلند در حال پیمودن مسیر تعالی خود می‌باشد.
 
درباره اصل 44 و جهش در اقتصاد کشور نیز در این بیانیه آمده است : ابلاغ بند ج اصل 44 قانون اساسی در خصوص واگذاری شرکت‌های بزرگ دولتی توسط رهبر معظم انقلاب، شروع یک دوره تحول مهم و تاریخ‌ساز در جمهوری اسلامی ایران است. 

انجمن روزنامه نگاران مسلمان از حضور پرشکوه و حماسی مردم در صحنه‌های دفاع از انقلاب از جمله راه پیمایی غرور آفرین 22 بهمن، استقبال بی‌نظیر مردم استان سمنان از رهبر معظم انقلاب در سفر به این استان، آرامش حاکم بر فضای سیاسی جامعه، وجود روح امید و نشاط در مردم، ناکامی دشمن در ایجاد اختلافات مذهبی، قومی و صنفی، هماهنگی و همدلی قوای سه‌گانه، ناکامی دشمنان در اعمال سیاست تحریم علیه جمهوری‌اسلامی‌ایران و ظهور طیف جدیدی از نخبگان جوان را از دستاوردهای دیگر نظام در سال 85 برشمرده است و تاکید دارد : در یک کلام، سال 85 را باید سال طلوع فرصت‌ها از کالبد تهدیدها قلمداد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.