پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

‪ ۱۲‬فروردین / سالروز تجلی اتحاد ملی و انسجام اسلامی در کشور

بیست وهشت سال پیش درچنین روزی که‌تنها پنجاه‌روز ازفضای خفقان‌آوررژیم شاهنشاهی گذشته‌بود، مردم ایران باحضور در انتخاباتی بی‌نظیر وخلق نتیجه‌ای شگفت انگیز، "جمهوری اسلامی" را به عنوان نظام حکومتی خود برگزیدند.

‪ ۱۲‬فروردین ‪ ۱۳۵۸‬نتایج همه‌پرسی درموردنوع حکومت، پس از پیروزی انقلاب اعلام شد و ‪ ۹۸/۲‬درصد مردم ایران به حکومت جمهوری اسلامی رای "آری" دادند.

انقلاب اسلامی در ‪ ۲۲‬بهمن ‪ ۱۳۵۷‬به‌بارنشست وزمینه‌مهمترین همه‌پرسی تاریخ کشورمان برای تعیین نوع حکومت فراهم شد.

در ‪ ۱۲‬فروردین ‪ ۵۸‬حکومتی شکل گرفت که شعار اصلی آن "استقلال، آزادی ، جمهوری اسلامی" بود و نوراسلام را پس از گذشت قرن‌ها نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان متجلی ساخت.

تشکیل جمهوری اسلامی نه‌تنها اراده‌ملی ایرانیان را بر سرنوشت خودتثبیت کرد و برای آنان استقلال و آزادی را به ارمغان آورد بلکه‌جلوه‌ای ازوعده‌های خداوند به محرومان و مستضعفان را متجلی کرد.

امام خمینی (ره) در ‪ ۱۲‬فروردین ‪ ۵۸‬پس از تثبیت نظام جمهوری اسلامی در پیامی فرمودند: "خداوند تعالی وعده فرموده‌است که‌مستضعفین زمین را به‌امید و توفیق درمقابل مستکبرین غلبه دهد و آنها را امام وپیشوا قراردهد، وعده خداوندتعالی نزدیک است. من امیدوارم که‌ما شاهد این وعده باشیم ومستضعفین بر مستکبرین غلبه کنند، چنانکه تاکنون غلبه کردند. من از عموم ملت ایران تشکر می‌کنم که در این همه‌پرسی شرکت کردند و رای قاطع خودشان که باید گفت صد در صد پیروزی بوده است را به جمهوری اسلامی دادند."
بنیانگذارجمهوری اسلامی دربخش دیگری از پیام خود فرمودند: "صبحگاه ‪۱۲‬ فروردین که روز نخست حکومت الله است از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی ماست وملت ماباید این روزبزرگ را عید بگیرند و زنده‌نگهدارند. روزی که‌کنگره‌های قصر‪ ۲۵۰۰‬ساله حکومت طاغوتی فرو ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین جانشین آن گردید."
بر همین اساس، از سال ‪ ۵۸‬تاکنون ‪ ۱۲‬فروردین از بزرگترین اعیاد انقلاب اسلامی ایران بحساب می‌آید.

گنجاندن کلمه "جمهور" به‌معنای توده‌یاانبوه مردم برای نظام شکل گرفته پس ازپیروزی انقلاب اسلامی، تعیین‌کننده بودن رای مردم در سرنوشت خود وهمه امور اجرایی کشور است.

کلمه"اسلامی" هم به‌سبب تمایز آن ازدیگرنظام‌های جمهوری است که‌ویژگی‌های خاص خود را دارد که‌درآن ارزش‌های الهی و قرآنی برتمامی شئون حاکمیت دارد.

حضرت امام (ره) با احساس خطر انحراف در صفوف متحد مردم، آنهاراازاین خطر آگاه کرده و فرمودند: "رای بدهید به‌جمهوری اسلامی نه یک حرف زیادتر و نه یک حرف کمتر."
اگرچه مردم در طول مبارزات انقلابی خود شعار استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی را سرلوحه شعارهایشان قرارداده‌بودند وبه‌این ترتیب با فریادهای خود اجماع قاطع خود را درباره جمهوری اسلامی اعلام کرده بودند، اما برای تثبیت ثمره‌مبارزات اسلامی شان در روزهای سرنوشت ساز ‪ ۱۰‬و ‪ ۱۱‬فروردین ‪ ۵۸‬باحضوری آگاهانه در پای صندوق‌های رای به یکی از بزرگترین اهداف انقلاب اسلامی جامه عمل پوشانده و پیروزی نهایی انقلاب را باآرای عظیم و باورنکردنی خود تحقق بخشیدند.

به این ترتیب ‪ ۹۸/۲‬درصد مردم انقلابی ایران با لبیک به ندای رهبرکبیر انقلاب، پایه‌های نظام اسلامی را تثبیت کردند و حاکمیت اسلام ناب و مترقی در حکومتی بر پایه مشارکت و حضور مردم در سرنوشت خویش را خواستار شدند.

حاصل حضورگسترده‌مردم درانتخابات ‪ ۱۲‬فروردین، مانع ازهرگونه بحث وجدل درشکل و نوع حکومت ایران شد و با رهبریت قاطع امام خمینی (ره) ومجاهدت‌ها و کوشش‌های بی‌نظیر امت مسلمان ایران، حکومت اسلامی در سراسر ایران استقرار یافت تا زمینه تشکیل حکومت عدل اسلامی را برای ظهور امام زمان (عج) فراهم آورد.

امام خمینی (ره) به شکرانه این پیروزی درخشان در پیامی فرمودند: "من به‌دنیا اعلام می‌کنم که‌درتاریخ ایران چنین همه پرسی سابقه ندارد که سرتاسر مملکت با شوق وشعف وعشق و علاقه به صندوق‌ها هجوم آورده و رای مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه به زباله‌دان تاریخ دفن کند. من از این همبستگی بی‌مانند که‌همه به ندای آسمانی /واعتصموا بحبل‌الله‌جمیعا و لا تفرقوا/ لبیک گفتند وبه‌اتفاق آرا به‌جمهوری اسلامی رای مثبت دادند و رشد سیاسی و اجتماعی خود را به شرق و غرب ثابت کردند، تقدیر می‌کنم." استقرارحکومت اسلامی درایران، یکی ازشواهدتاریخی وجود دموکراسی حقیقی در این سرزمین است.

اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان‌الگوی حکومتی درجهان مطرح است و نمونه‌ای از حکومت بر اساس دستورات خداوند و با تکیه بر رای و نظر مردم است و به‌همین علت ازآغازبرپایی آن، همواره مورد هجوم و تعرض دشمنان قرار گرفته است.

حمله‌نظامی آمریکا به‌طبس، تجاوز ‪ ۸‬ساله‌عراق به‌سرزمین ایران وتوطئه‌های متعددداخلی وخارجی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی نمونه‌هایی ازترفندها و توطئه‌های دشمنان برای نابودی حکومت نوپای جمهوری اسلامی ایران است.

اگر مقاومت ملت ایران و ایمان و عشق آنان به ارزش‌های دینی وانقلابی و جانفشانی شهدا، آزادگان، رزمندگان و جانبازان سرافرازنبود، استکبارجهانی به مقاصد پلید خود دست می‌یافت.

جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون به عنوان یک نظام پذیرفته‌شده در صحنه‌های مختلف بین‌المللی حضور فعال دارد.

علاقه‌مندی بسیاری ازکشورهابه‌برقراری رابطه با ایران و همچنین برقراری روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با بسیاری از کشورهاوافتخارآفرینی جوانان ایرانی درزمینه‌های گوناگون، نشانه‌ثبات و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی است. /ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.