پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پخش موسیقی بندری در نماز جمعه و اعتراض مردم کرمان

پخش موسیقی بندری توسط نیروهای ارتش منطقه کرمان به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش در نماز جمعه هفته گذشته شهر کرمان مصادف با ۳۱ فروردین  موجب  اعتراض شدید مردم کرمان شد .

به گزارش  اختصاصی کرمان نیوز، ماجرا از جایی شروع شد که فرمانده ارشد ارتش در منطقه جنوب شرق کشور در تماسی با ستادنماز جمعه کرمان با توجه به روز ارتش درخواست اجرای سرود توسط گروه موسیقی این نهاد را عنوان نمود و این ستاد با این تفکر که مارش نظامی نواخته خواهد شد با این امر موافقت کرد . اما پس از اجرای یک مارش این گروه اقدام به نواختن یک آهنگ بندری که هیچ سنخیتی با کار ارتش و قداست نماز جمعه نداشت کرد که موجب اعتراض شدید مردم کرمان شد و پس از چند دقیقه بلندگوهای مصلای کرمان توسط مسئولین قطع شد و دامنه اعتراضات بالا گرفت و سرود متوقف شد .

همین امر موجب شد که ستاد نمازجمعه در جلسه سه شنبه ۴ اردیبهشت خود که در محل ساختمان امام جمعه کرمان برگزار شد ضمن محکوم کردن این عمل بر ارائه توضیحات لازم از سوی ارتش تاکید کند .

حجت الاسلام عرب پور دبیر ستاد نمازجمعه استان و امام جمعه موقت کرمان و رئیس سازمان تبلیغات استان نیز ضمن ابراز تاسف از این رخداد گفت : این ستاد مصوب کرد که از این به بعد نواختن هرگونه موسیقی از سوی هر نهادی در نمازجمعه ممنوع شده است مگر با استفاده از سازهای بادی .

سرهنگ مهدی صدفی مسئول کمیته فرهنگی ستاد نماز جمعه کرمان نیز ضمن اعلام نارضایتی از این رخداد گفت : پیش از این کلیه آهنگها ی سازمانها برای پخش چک می شد اما این بار به دلیل وجود اعتماد به ارتش که یک نهاد نظامی است و معمولا فقط مارش نظامی پخش می کند این کار صورت نگرفت و پس این عمل طی تماس با امیر آراسته فرمانده ارتش منطقه جنوب شرق خواستار توضیحات ایشان شده ام .

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.