پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

گفتگو بامسئول مجمع خبرنگاران و نویسندگان مطبوعاتی استان کرمان

مسئول مجمع خبرنگاران و نویسندگان مطبوعاتی استان کرمان گفت: اصحاب مطبوعات و رسانه‌های کشور باید برای حضور پیروزمندانه در جنگ رسانه‌ای ایران با استکبار جهانی به ارزشهای دفاع مقدس عمل کنند.

آذر همتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه پرداختن به دستاوردهای دفاع مقدس در رسانه‌های کشور عامل پاسداشت و ترویج ارزش‌ها در جامعه است گفت: شاید نتوان رویدادهای جنگ تحمیلی و دستاوردهای آن را در قالب تکنیک‌های خبری مرسوم توصیف کرد اما پاسداشت ارزش‌هایی نظیر خودباوری ، تقویت باورهای دینی و وحدت ملی که دستاوردهای جنگ تحمیلی هستند می‌تواند ارزش‌های دفاع مقدس را در جامعه زنده کند.
وی ادامه داد: نوشتن و مطرح کردن ارزش‌هایی نظیر ساده زیستی و درک اهمیت و ضرورت استقلال نظام در رسانه‌های کشور همان زنده کردن ارزش‌های دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ بسیجی در جامعه است.
همتی خاطرنشان کرد: بسیاری از اتفاقات مطلوبی که امروز در کشور روی می‌دهند نتیجه پیروی از ارزش‌های دوران جنگ هستند که از جمله آنها می‌توان به محکوم کردن استکبار جهانی ، تاکید گسترده مردم بر لزوم دستیابی به انرژی هسته‌ای و شکوفایی استعدادها در ابعاد مختلف اشاره کرد .
وی همچنین با بیان اینکه جنگ تحمیلی توانست تاثیر جدی دین را در فرآیندهای بزرگ کشور نشان دهد گفت: این وظیفه رسانه‌ها است که ارزش‌های جنگ را حفظ کنند و در نشر آنها تلاش کنند زیرا جنگ هشت ساله ایران تاثیرات بسیار مثبتی را حتی تا امروز بر کشور و دنیا گذاشت که این تاثیرات باید به عنوان الگو مطرح شوند .
مسئول مجمع خبرنگاران و نویسندگان مطبوعاتی دفاع مقدس استان کرمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم نشر واقعیت‌های جنگ ایران توسط رسانه‌ها تاکید کرد و گفت : افکار عمومی و به خصوص نسل جوان از واقعیت‌ها بیشتر تاثیر می‌گیرند که رسانه‌ها باید به این امر توجه ویژه داشته باشند .
وی همچنین گفت: ما در بعد رسانه‌ای نیاز به تربیت کردن خبرنگاران و نویسندگانی داریم که بتوانند ارزش‌های جنگ تحمیلی را استخراج کنند و در انعکاس آنها نیز تلاش کنند زیرا اگر ارزش‌های دوران دفاع مقدس بازگویی نشوند تا همیشه سربسته می مانند‌.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.