پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

سالروز حدیث/ تلاش یک روزنامه محلی باید بر محلی بودن اخبار باشد

طاهری گفت: از منظر یک روزنامه محلی و با تعریفی که از روزنامه محلی داریم روزنامه ما موفق بوده است.یعنی یک روزنامه محلی تلاشش باید بر محلی بودن اخبار باشد.

به گزارش  کرمان نیوز سید محمد صادق طاهری، سردبیر روزنامه حدیث کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، به مناسبت انتشار  این روزنامه در خصوص مطلب فوق افزود:‌یک روزنامه محلی باید سعی کند که اخبار و مطالبش رنگ و بوی محلی دهد و چون در یک محل و استان اخبار، مطالب و موضوعات شاید به سمع عده ای دسته دوم باشد اما بهرحال اخبار محلی اند .

وی اظهار داشت: اگر با یک نگاه کشوری به یک خبر ومطلب محلی نگریسته شود ممکن است مطلب دسته دومی تلقی شود و قابل قبول نباشد پس اگر نگاه محلی به روزنامه حدیث داشته باشیم، روزنامه موفقی بودیم.ولی با نگاه بر چارچوب های کشوری به نتیجه ای می رسیم که شاید مطلوب نباشد پس باید نگاهمان را متناسب با جایگاه آن تغییر دهیم .

سردبیر روزنامه حدیث کرمان یادآور شد: روزنامه حدیث اولین روزنامه محلی بود که بعد از انقلاب مجوز گرفت و زمانی کار خود را شروع کرد که در چارچوب انقلاب باید تمام مسائل و مفاهیم مربوط به یک روزنامه محلی را یک تنه نهادینه می کرد.

وی اضافه کرد: ما با مشکلات بسیار زیادی مواجه بودیم ولی بعد از مسیر طی شده جایگاه نشریه محلی را تا حدودی تثبیت نمودیم و بعد از آن عده ای به فکر افتادند که وارد این عرصه شوند چون تا قبل از آن کسی جرات نمی کرد به این عرصه وارد شود .

طاهری ادامه داد: در نتیجه فضاسازی منجر شد که عده ای وارد شوند و امروز تعداد نشریات به رقم قابل توجهی رسیده است و در نتیجه فعالیت نشریات محلی( از نظر امکانات چاپ، منابع، مطلب و خبر، نیروی انسانی و ... ) خیلی آسان تر از آن زمان شده است.

سردبیر روزنامه حدیث کرمان گفت: ارتباطات به عنوان یک فرایند پایه ای در جامعه می باشد که زیربنای تمدن بشری است و باید متناسب با پیچیدگی جامعه تحقق پیدا کند و در نتیجه یک نشریه به عنوان حلقه واصل کامل ترین اطلاعات و آگاهی ها را به جامعه منتقل می کند که این آرمان اولیه ما بود که جامعه را آگاه کنیم.

وی ادامه داد: ما هنوز به آن موقعیت و جایگاه آرمانی خود نرسیدیم و تا رسیدن به آن نقطه نیاز به تلاش بیشتری دارد .

طاهری در رابطه با ارتباط مطبوعات و دولت گفت: عده ای عقیده دارند که مطبوعات باید منتقد دولت باشد یعنی فقط انتقاد کنند ولی عده ای دیگر معتقدند که دولتی که منتخب مردم است و تبلور افکار عمومی جامعه محسوب می شود باید توسط مطبوعات مورد حمایت قرار گیرد.

وی افزود: امروز شرایط جامعه ما در عرصه دیپلماسی در سیاست جهانی ایجاب می کند که با تمام وجود از دولت حمایت کنیم وانتقاد هم به یک معنا نوعی حمایت است انتقادی که سازنده ، راهگشا باشد و دولت را برای خدمت بهتر و بیشتر به مردم یاری کند.

سردبیر روزنامه حدیث کرمان گفت: اگر انتقاد تبدیل غرض ورزی، کینه و ابزار سیاسی شود مطمئناً دیگر نام انتقاد را نباید در آن نهاد و تنها و تنها در جهت تضعیف حاکمیت کار شده است و به جرات می توان گفت:‌ دنباله روی از سیاست معاندانه ای ست که از سوی بیرون نشریات برنامه ریزی می شود.

وی در پایان یادآور شد: من امیدوارم مطبوعات در وهله اول شرایط سیاسی، فرهنگی واجتماعی جامعه خود را بشناسند ومتناسب با آن تصمیم بگیرند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.