پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

اعتصاب جمعی از دانشجویان علوم پزشکی کرمان

جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان که در بخش داخلی اورژانس های بیمارستان افضلی پور ، شهید باهنر و شفا فعالیت می کردند اعتصاب کردند.
به گزارش کرمان نیوز یکی از اعتصاب کنندگان در خصوص علت این اعتصاب به خبرنگار کرنا گفت: طبق مصوبه وزارتخانه، امر آموزش بر خدمات مقدم است اما در این مرکز آموزش فدای انجام کارهای خدماتی به بیمارستان می شود.
وی افزود: ما از روز سه شنبه اعتصاب کردیم و با اینکه به معاون آموزشی دانشگاه و ریاست دانشکده علوم پزشکی و ریاست بیمارستان شهید افضلی پور نامه نوشته ایم اما هیچ کس حاضر به شنیدن صحبت های ما نشده است و از پذیرش خواسته های ما شانه خالی کرده اند.

 این دانشجو ادامه داد: ما به عنوان اینترن در بیمارستان هر روز از ساعت 8 صبح تا ساعت 13 روز بعد حدود 30 ساعت مشغول فعالیت هستیم و وقتی برای خواندن درسهایمان و استراحت کردن باقی نمی ماند.
دیگری علت این ساعات زیاد کاری را کمبود اینترن دانست و از تهدید مسئولین در حاشیه اعتصاب خبر داد و گفت: تهدیدهایی مبنی بر تجدید دوره و تعلیق از طریق مقامات و مسئولین مربوطه اعلام شده که ما را مجبور به ترک اعتصاب کنند.
یک مقام آگاه از حضور معاون دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان شهید افضلی پور در مواقع اعتصاب خبر داد و گفت: به علت اعتصاب شخصاً برای ویزیت بیماران به بیمارستان آمده بود.
این در حالی است که یکی از رزیدنت های بخش اورژانس داخلی افضلی پور در این باره می گوید: بود و نبود اعتصاب کنندگان از نظر حجم کار مشکل ایجاد نکرده است و می افزاید: در همه جای دنیا دانشجویان باید از طریق بالینی آموزش ببیند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.