پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

دانشجویان به فرهنگ‌سازی انتخابات کمک کنند

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: دانشجو به عنوان قشرروشنفکر جامعه، ‌به راحتی می‌تواند فرهنگ اصیل اسلامی و دینی را که فرهنگ اصلی ما است، در جامعه جا بیاندازد.

به گزارش کرمان نیوز مجتبی صلح‌جو در گفت‌وگو با  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در حکومتی که نامش اسلامی است و قرار است به آن برسد، باید دید قشر دانشجو که وظیفه‌ی اصلی را دارد،‌ در چه مسیر‌هایی قدم می‌گذارد. در سه حوزه مؤثر در انتخابات؛ از قبیل کاندیداها و مجریان ناظر بر اجرای انتخابات و به خصوص عوام مردم، دانشجو می‌تواند حرف اصلی را بزند.

وی تصریح کرد: عوام مردم، دانشجو را که از نظر فرهنگی و علمی جایگاه بالایی دارد، به عنوان الگو و اسوه می‌شناسند و از آن پیروی می‌کنند. دانشجو باید جایگاه خود را بداند که به عنوان شخصیتی الگو، باید بسیاری نکات را رعایت کند و در بسیاری از امور آگاهی داشته باشد.

این فعال دانشجویی، وظیفه دانشجو را مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، آگاه بودن از مواضع سیاسی و فرهنگی کشور و این‌که دانشجو سیاسی باشد نه این‌که سیاست‌زده، دانست و افزود: دانشجویان با رعایت معیارهای فوق، می‌توانند افرادی که می‌خواهند سرنوشت کشور خود را تعیین کنند، متوجه کنند که کدام کاندیدا می‌توانند شما را به اهدافتان رساند و از طرف دیگر مسوولین اجرایی می‌بایست چه ویژگی‌هایی داشته باشند و چه طور باید عمل کنند.

وی اظهارکرد: دانشجو باید به دنبال پاسخ از مجری قانون باشد. مسوولان باید در قبال مسوولیت، شعارها و کارهایشان پاسخ‌گو باشند. دانشجو از نظر فکری، فرهنگی و علمی می‌تواند خود و جامعه خود را تغذیه کند و به دنبال آن جامعه می‌تواند تشخیص دهد که از کدام شعار می‌تواند انتظار پاسخ داشته باشد. مردم باید از دانشجو یاد بگیرند که از مسوولان خواهان پاسخ باشند.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: بی‌شک هر ملتی با رأی دادن به معیارهای مدنظرش برای حق، معیار دارد و این طور نیست که حق را با فرد بسنجیم، مردم می‌توانند کشور را به سمتی ببرند که به آن نیاز دارند.

وی با اشاره به این فرمایش امام علی (ع) "کلکم راع و کلکم مسوول" خاطرنشان کرد: مردم باید مسوولیت‌پذیری نسبت به جامعه را از دانشجویان یاد بگیرند.

صلح‌جو در پایان اظهار کرد: حضور قشر دانشگاهی و دانشجو در جریان انتخابات به این علت که اسوه هستند و حضورشان در هر جریانی با منطق و دلیل همراه است؛ می‌تواند برای فرهنگ‌سازی انتخابات کمک‌کننده باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.