پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

برگزاری سومین جلسه هم اندیشی اعضای خانه ی مطبوعات استان کرمان

سومین جلسه ی هم اندیشی اعضای خانه ی مطبوعات استان کرمان با حضور محمد لطیف کار ، رئیس خانه مطبوعات با حضور نمایندگان رسانه ها در محل خانه مطبوعات برگزار شد.

به گزارش کرمان نیوز به نقل از  خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا ) منطقه کویر: هدف اصلی از برگزاری این جلسه، بیان انتقادات و پیشنهادات سازنده برای حل یکسری مشکلات مطبوعات و خبرنگاران بوده است.

فرشاد سلطانی مدیر اجرایی خانه ی مطبوعات در سخنرانی خود با اشاره به فعالیت های این خانه ظرف یک ماه گذشته گفت: بارزترین فعالیت این موسسه ی فرهنگی ایجاد یک غرفه در نمایشگاه هفته ی فرهنگی کرمان (برگزار شده در فرهنگسرای خاوران تهران) در سه قالب تاریخ مطبوعات کرمان، نشریات محلی که روزنامه توزیع می شوند و آرشیو نشریات می باشد. همچنین سردر مطبوعاتی این غرفه با چهره علمی، فرهنگی ، سیاسی آذین بندی شده بود که بازدیدکنندگان و متخصصین زیادی را به خود جلب می کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: به دلیل تداخل هفته فرهنگی با هفته دولت نتوانستیم در نمایشگاه هفته دولت غرفه ای داشته باشیم.

سلطانی با اعلام خبر برگزاری نمایشگاه بین المللی مطبوعات در تهران تصریح کرد: در خصوص برگزاری این نمایشگاه از 15 تا 22 آبانماه ، ساماندهی کارت ورود به جلسه مطبوعاتی و بحث زمین خانه مطبوعات با شورای شهر و شهردار جدید یکسری رایزنی ها صورت گرفته است.

مدیر اجرایی خانه مطبوعات از تشکیل تعاونی قرض الحسنه خبرنگاران خبر داد و خاطرنشان کرد:این تعاونی با سرمایه گذاری اولیه و با مساعدت استاندار زیر نظر سازمان ارشاد اسلامی کل در حال تشکیل است و اداره و نظارت بر آن را خانه ی مطبوعات بر عهده دارد.

وی اظهار داشت: کارت سوخت خبرنگاران که باید با هماهنگی سازمان ارشاد اسلامی و وزارتخانه مربوطه بین خبرنگاران توزیع شود، هنوز در کرمان انجام نشده است لذا توجه مسئولین را در این رابطه می طلبد.

وی همچنین از تشکیل یک کمیته ورزشی تحت عنوان ورزشی نویسان خبرداد و هدف از ایجاد آن را حمایت از خبرنگاران ورزشی و ورزشی نویسان اعلام کرد تا بتوان از برخورد غیرمنطقی و غیرقانونی با این دسته از خبرنگاران جلوگیری کند.

محمد لطیف کار، رئیس خانه مطبوعات نیز طی سخنانی گفت: برای هرگونه برخورد و اتهامات وارد شده به مطبوعات و نیز دفاع از خود باید بسیار حرفه ای و صمیمانه مسائل را از پیش رو برداریم و باید راه و روش حرفه ای را بدون تعارف بکار بریم.

لطیف کار در ادامه گفت: باید با همکاری یکدیگر با برداشتن مشکلات از جلوی خبرنگاران گامی مثبت در جهت گسترش مطبوعات برداریم.

رئیس خانه مطبوعات استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: طی جلسه ای که با حضور استاندار برگزار شد تصمیماتی در زمینه انتخاب یک خبرنگار به عنوان نماینده تمامی خبرنگاران مبنی بر اینکه این فرد در جلساتی که شورای اداری برگزار می کند حضور یابد و مشکلات خبرنگاران را با مدیران مطرح کند، اتخاذ شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.