پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

زوایای تاریک استعفای فرماندار جیرفت

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در خانه ملت از وضعیت مدیریتی در استان کرمان اظهار نگرانی کرد.

به گزارش کرمان نیوز به نقل از  کرمان ما   حجت‌الاسلام علی زادسر با انتقاد از معرفی نشدن فرماندار جدید جیرفت بعد از بیش از 5/2 ماه، ادعای طی شدن روند غیر اداری به اصطلاح استعفای فرماندار پیشین جیرفت برای این تغییرات را مطرح کرد.

وی در ادامه با بیان این که در این رابطه مدرک مستند و غیرقابل خدشه‌ای وجود دارد، گفت: جالب این که زمانی استعفای فرماندار جیرفت اعلام می‌شود که وی به همراه فرمانداران و کارگزاران سایر کشور با مسولان عالی نظام دیدار داشته‌اند و همان زمان دورنگاری به فرمانداری جیرفت ارسال می‌شود که معاون سیاسی فرمانداری جیرفت را به عنوان سرپرست فرمانداری معرفی کرده است.

وی با اشاره به شناخت کامل رییس جمهور از معاون سیاسی استانداری کرمان افزود: متاسفانه دیدگاه‌های دکتر احمدی‌نژاد و سیاست‌های دولت نهم آن گونه که شایسته و بایسته است، در کرمان حاکمیت ندارد.

وی افزود: متاسفانه استان کرمان در زمان دولت اصلاحات گرفتار یک گروهی که زیاد با دیدگاه‌های خاتمی هم‌خوانی نداشتند، بود و در دولت نهم نیزکسانی حاکمیت را در کرمان به دست دارند که زیاد با دیدگاه‌های این دولت جور در نمی‌آیند.

وی مدعی شد: در زمان اصلاحات یک عنصر قدرتمند در کشور بود که حاکمیت کرمان را زیر نظر داشت و در حال حاضر نیز عنصر قدرتمند دیگری وجود دارد؛ بنابراین از رییس‌جمهور و دستگاه بازرسی رییس‌جمهور و وزارت اطلاعات مصرانه و جدی می‌خواهم مطالب بنده را مورد بررسی قرار داده و اگر خلاف واقع بود به مردم اعلام کنند.

زادسر در ادامه با بیان این که به خاطر نبود فرماندار در جیرفت، خسارت زیادی به این شهرستان وارد شده است، گفت: ‌با توجه به نزدیکی انتخابات و سنت قبلی که شش‌ماه مانده به انتخابات عزل و نصب‌ها ممنوع می‌شود، در صورت حل نشدن این مساله در آینده نزدیک وزیر کشور باید در مجلس در این خصوص پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: معاون پارلمانی وزارت کشور نیز استعفا و برکناری فرمانداران را از اختیارات استاندار دانست و در برابر سوال من که آیا استاندار به اجبار باید فرماندار را مجبور به استعفا کند؟ از این مساله اظهار بی‌اطلاعی کرد.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اظهارنگرانی از اوضاع مدیریت کرمان گفت:‌ حوزه‌ی انتخابیه بنده در حال حاضر به دلیل تعویض نا به جای رییس سازمان جهادکشاورزی خسارت زیادی دیده، هم‌چنین به دلیل استقرار نیافتن اداره کل راه و ترابری جیرفت در جنوب این استان، در حال حاضر جیرفت با مشکلات زیادی رو به رو است.

وی در پایان گفت: برای حل این مساله تمام راه‌های اداری و مذاکرات را انجام داده‌ام، اما چون به نتیجه نرسیده‌ام، دست به دامن رسانه‌ها شده‌ام.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.