پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

برترین‌های اولین "یادواره فیلم و عکس بم" معرفی شدند

اولین یادواره فیلم و عکس بم با معرفی برترین‌ها در رشته‌های فیلم، انیمیشن، مستند و عکس، طی مراسمی با حضور وزیر مسکن و شهرسازی و رییس سازمان صدا و سیما در فرهنگسرای نیاوران به کار خود پایان داد.


به گزارش کرمان نیوز  ، "منوچهر خواجه‌دلویی" معاون وزیر مسکن و شهرسازی در این مراسم گفت: این یادواره با حضور گسترده هنرمندان برجسته کشور و با هدف بازسازی اجتماعی و فرهنگی شهر بم برگزار شد.

وی افزود: بخش نخست این یادوراه در شهر بم با محور فرهنگی، هنری و ورزشی با حضور گسترده مردم این شهرستان همزمان با هفته فرهنگی بم برگزار شد.

به گفته وی، برگزاری مسابقات ویژه فرهنگی، هنری و ورزشی همچنین اجرای بزرگترین نقاشی جهان به طول حدود سه هزار و ‪ ۵۰۰‬متر از برنامه‌های ویژه این بخش بود.

وی اظهار داشت: بخش دوم این یادواره نیز در فرهنگسرای نیاوران تهران و در بخش فیلم‌های مستند، داستانی، انیمیشن و عکس برگزار شد.

به گفته وی، در مجموعه ‪ ۱۸۲‬فیلم در بخش‌های مختلف به دبیرخانه این یادواره ارسال شد که از این تعداد ‪ ۵۶‬فیلم توسط هیات انتخاب برای شرکت در یادواره برگزیده شدند.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: همچنین ‪ ۱۰‬هزار قطعه از سوی کودکان و نوجوانان شهر بم و شش هزار قطعه عکس دیگر نیز توسط عکاسان حرفه‌ای کشور برای یادواره ارسال شد.

به گفته وی، از این تعداد عکس در مجموع ‪ ۸۰‬قطعه برای بخش مسابقه یادواره انتخاب شدند.

در ادامه این مراسم وزیر مسکن و شهرسازی و رییس سازمان صدا و سیما طی سخنانی، ضمن اشاره به حادثه دلخراش زلزله بم، مشارکت مردم در بازسازی و امدادرسانی به این شهر پس از زلزله را حماسه بزرگ مردمی عنوان کردند.

در پایان این مراسم به برترین‌های یادواره در بخش‌های نماهنگ، انیمیشن، فیلم داستانی کوتاه و فیلم مستند، لوح تقدیر، تندیس یادواره و هدایایی نقدی از یک تا ‪ ۱۵‬میلیون ریال اهدا شد.

همچنین ‪ ۱۱‬عکاس برتر این یادواره نیز جوایز نقدی، تندیس و لوح تقدیر اهدا شد.

دراین مراسم جایزه ویژه هیات داوران و هیات انتخاب نیز به عکس و فیلم برتر اهدا شد.

همچنین به برگزیدگان این یادواره علاوه بر جوایز نقدی، تسهیلات کمک هزینه خرید مسکن نیز اهدا شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.