پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

انتشار آثار دفاع مقدس اولویت اصلی مرکز کرمان شناسی است

مسئول مرکز کرمان شناسی، جمع آوری و انتشار آثار دفاع مقدس را اولویت اصلی این مرکز عنوان کرد.

به گزارش کرمان نیوز مجید جاوید مسئول مرکز کرمان شناسی، در گفتگو با خبرنگار شبستان با بیان این مطلب گفت: یکی از دغدغه های مهم این مرکز جمع آوری و نشر آثار دفاع مقدس و معرفی جلوه های ایثار و شهادت استان به مردم می باشد که در این راه قدم های مثبتی را برداشته شده است.

وی انتشار کتاب خاطرات آفتابی نوشته ابوالفضل کارآمد که محتوای آن در رابطه با جنگ تحمیلی است را در همین رابطه دانست.

جاوید با اشاره به اینکه در رابطه با فرهنگ مذهبی و عزاداری و نیز مسجد کم کاری صورت گرفته است، گفت: یکی از وظایف جدید مرکز کرمان شناسی بسط و گسترش فرهنگ دینی از طریق انتشار کتاب است.

مسئول مرکز کرمان شناسی در رابطه با فعالیت های این مرکز گفت: از آنجا که هدف مرکز کرمان شناسی اعتلا و اشاعه فرهنگ استان می باشد اقدام به انتشار 120 اثر ارزشمند در خصوص کرمان کرده ایم.

وی همچنین راه اندازی پژوهشکده کرمان شناسی، تاسیس کتابخوانه تخصصی کرمان، تشکیل بانک اطلاعات رایانه ای ونیز راه اندازی مجتمع علمی، فرهنگی مرکز کرمان شناسی را در همین زمینه عنوان کرد.

مجید جاوید در ادامه جاپ و نشر کتب فرهنگی و ارزشی را از دیگر اولویت های این مرکز ذکر کرد و افزود: در این رابطه اقدام به شناسایی علما، روحانیون و شخصیت های اثرگذار کرمانی و معرفی آنها به جامعه نموده ایم.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل آرشیو شفاهی مرکز به وسیله مصاحبه با مفاخر، بزرگان و صاحبان فکر و اندیشه برای تدوین کتب و حفظ و نگهداری میراث فرهنگی استان گام های موثری را در این زمینه برداشته ایم.

وی در پایان خواستار همکاری مسئولان فرهنگی استان و نیز اساتید دانشگاها برای نهادینه کردی فرهنگ اصیل و باریخ ماندگار کرمان شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.