پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

رهبر انقلاب خِرد، هنر و انگیزه را برای شناساندن نماز ضروری است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به شانزدهمین اجلاس سراسری نماز تاکید کردند: خِرد، هنر و انگیزه را برای شناساندن صحیح نماز بکار گیرید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به شانزدهمین اجلاس سراسری نماز، این عبادت پُر طراوت را، دارویی معجزه گر خواندند و به دست اندرکاران این همایش تأکید کردند: خِرد و هنر و انگیزه را برای شناساندن صحیح نماز بکار گیرید که در این صورت، نماز براستی اوج گیری مؤمن می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، متن این پیام که از سوی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی صبح امروز در اجلاس سراسری نماز قرائت شد به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برپایی اجلاس نماز را گرامی میدارم و از ایزد دانا و شنوا درخواست می کنم که آن را کانونی گرمابخش و چراغی روشنگر برای دل های پاک و با صفای جوانان ما بگرداند و نوای گوش نواز نیایش را در پهنه‌ کشور ما بگسترداند.

نماز، نیاز آدمی است. ما گرفتاران تخته بند زندگی مادّی، به دریچه‌ ای که هوای پاک آزادی را از عالم معنا به ما برساند و دل را از آلودگی و بیخبری برهاند نیازمندیم. بدون این پنجره‌ روشنی و طراوت، نهاد آدمی، درخشندگی گوهر خویش را از دست می دهد و دل، رنگ و بو و سرشت گِل می گیرد.
اگر نماز را آن گونه که هست بشناسیم، خدا را بر این هدیه‌ بزرگ که پیامبرانش به ما داده اند، هزاران بار سپاس خواهیم گفت.

شما بر پا دارندگان این گردهمایی که کوشش ارجمندتان پوشیده نیست، همّت خویش را بر آن بگمارید که نماز را به درستی بشناسانید. این از هر بخشنامه و دستور و فرمانی کارسازتر است. دل ها با جویایی معنویت سرشته شده اند، شما این راه راست، این داروی معجزه گر، و این پنجره دلگشا را به آنان نشان دهید. این است آنچه نماز را همگانی و آن را با حال و حضور و شور و شیدایی همراه می سازد، و این سخنان والا را معنی می کند، که:

الصلاه معراج المؤمن – نماز اوجگیری مؤمن است.

الصلاه خیر موضوع، من شاء استقلّ و من شاء استکثر

نماز بهترین نهاده‌ دین است، هر که خواهد کم و هر که خواهد بیش، بهره از آن می گیرد و برای این کار بزرگ، ناگزیر باید هم خِرد و هم هنر و هم انگیزه به کار گرفته شود.

از خداوند متعال توفیق روزافزون برای همه‌ شما مسئلت می کنم.

والسلام علیکم و رحمه اله

سیدعلی خامنه‌ای

14/شهریور ماه/1386

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.