پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

مشروح نشست اصلاح طلبان در کرمان

در نشست عصر جمعه همایش اصلاح طلبان با نام « نسیم اتحاد» علوی تبار، سلامتی و رمضان زاده به تشریح استراتژی گروه‌های دوم خردادی در انتخابات مجلس هشتم پرداختند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عیرضا علوی تبار در این نشست تصریح کرد: جلب اعتماد مردم نیازمند فعالیت دوچندان و اخلاقی کردن حکومت است ولی دلیلی ندارد که اصلاح طلبان همیشه در صحنه اجتماعی پیروز باشند.
وی با اشاره به وضعیت سیاسی موجود در کشور به بیان ابزارهای یک مبارزه سیاسی پرداخت و گفت: زور، ثروت، تشکیلات و رسانه ها 4 عاملی هستند که همگی و یا چند مورد از انها در مبارزات سیاسی به کار گرفته می شوند.
وی افزود: جنبش اصلاحات ایران ابزار زور و خشونت را به طور طبیعی در اختیار ندارد و خواهان استفاده از آن هم نیست.
وی گفت: اصلاح طلبان در زمینه ثروت نیز فاقد آن هستند که البته این امر یک افتخار نیست زیرا یک تشکیلات باید پشتیبانی مالی شود تا بتواند به فعالیت های خود ادامه دهد.
این استاد دانشگاه در مورد ابزار رسانه نیز گفت: ابزار رسانه ملی نیز در اختیار اصلاح طلبان نیست و حتی در دوران قدرت اصلاح طلبان نیز در اختیار آنان نبود و آنها هیچ گاه نتوانستند از این طریق خود را به مردم نشان دهند.
وی ادامه داد: در حال حاضر روزنامه‌هایی در جامعه ما منتشر می شوند که اهداف یک جناح خاص را به پیش می برند که این یک امر اخلاقی نیست.
علوی تبار با بیان اینکه اصلاح طلبان فقط چند روزنامه ضعیف دارند، گفت: اصلاح طلبان چاره‌ای ندارند جز اینکه ابزار تشکیلات خود را قوی کنند و به آن تکیه کنند.
وی تصریح کرد: در افق تاریخ حق و آرمان های مبتنی بر آن پیروز می شوند و اصلاح طلبان نیز در نهایت پیروز می شوند اما دلیلی ندارد که همیشه در صحنه اجتماعی پیروز باشند.
وی همچنین با تاکید بر اینکه تشکیلات مطلوب می تواند به ایجاد قدرتی همسنگ با قدرت مطلوب در جامعه منجر شود، گفت: جمع کردن مردم در ایران که به طور تاریخی مردمی بی اعتماد هستند در یک تشکیلات کاری بسیار مشکل است که البته نیاز به فعالیت های دو چندان در این زمینه دارد.
این چهره اصلاح طلب در بخش دیگری از صحبت های خود نیز گفت: استفاده از فرصت انتخابات برای ایجاد و توسعه تشکیلات مطلوب مهمتر از پیروزی در انتخابات است.
علوی تبار افزود: یکی از مشکلات اصلاح طلبان در این بخش تقویت جبهه خود قبل از تقویت سازمان‌ها و احزابی است که این جبهه را تشکیل می دهند.
وی در همین زمینه گفت: یکی دیگر از ضعف های ما در این زمینه فراموش کردن اظهار نظرها است و ما باید بپذیریم که می توان در عین تفاوت در کنار یکدیگر فعالیت کرد.
این استاد دانشگاه در ادامه ضمن اشاره به اینکه ورود نظامیان به عرصه قدرت و تشکیلات به هیچ وجه مطلوب نیست به برشمردن مزایا و معایب قدرت پرداخت و گفت: قدرت را فقط باید برای خدمت به مردم به کار گرفت و اخلاقی کردن قدرت یکی از وظایف اصلاح طلبان است.
محمد سلامتی و عبدالله رمضان زاده دیگر سخنرانان این جلسه بودند..

*محمد سلامتی:جناح مقابل با سازماندهی از انتخابات شوراها به اینطرف پیروز شد

دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی هم تصریح کرد: جناح مقابل ما پس از پیروزی اصلاح طلبان در مجلس ششم با استفاده از عدم حضور چشمگیر ما و سازماندهی توانست در شوراهای شهر دوره دوم پیروز شود .
محمد سلامتی هم در سخنانی با اشاره به قانون انتخابات کشور و سیر تصویب و اصلاح آن افزود: جناح مقابل همینطور ادامه داد تا در مجلس هفتم و دولت نهم نیز به پیروزی رسید.
وی گفت: برای انتخاب دوره چهارم مجلس، شورای نگهبان تفسیری از قانون ارایه کرد که براساس آن نظارت عادی به نظارت استصوابی تبدیل شد.
وی افزود: پس از تصویب این قانون در سال 74 جو سیاسی جامعه به شدت افت کرد و انتخابات مجلس هفتم با نظارت استصوابی و رد صلاحیت های گسترده مواجه شد و بسیاری از گروه ها نیز برای فعالیت سیاسی بی انگیزه شدند.
سلامتی همچنین ادامه داد: پس از این، تعدادی از گروه های اصلاح طلب مثل سازمان مجاهدین فعال شدند و در نهایت با زمینه سازی و حضور گسترده مردم سید محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال 76 پیروز شد.
وی افزود: اصلاح طلبان هیچ دشمنی با نظام ندارند بلکه دلسوز نظام هستند و قصد دارند از طریق اصلاحات وضع موجود را بهبود بخشند.
دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با بیان اینکه برای انتخابات مجلس هشتم با ردصلاحیت های گسترده مواجه خواهیم بود، گفت: سیستم رسانه ملی در اختیار جناح مقابل است و آنها از خیلی بهانه‌ها برای ایجاد تفرقه در جبهه اصلاح طلبان استفاده می‌کنند.
سلامتی اضافه کرد: باید محکم ایستاد؛ در انتخابات شرکت کرد و همین ها را به مردم گفت.
وی همچنین با بیان اینکه نخبگان و احزاب در شرایط کنونی نقش مهمی دارند به وضعیت مطلوب جبهه اصلاح طلبان اشاره کرد و گفت: این جبهه توانسته ائتلاف کند و با سیاست های اعمال شده، فضا به گونه ای رقم خورده است که مردم به سمت ما روی آورده اند و ما با یک یا حسین دیگر می توانیم در انتخابات مجلس پیروز شویم.


*عبدالله رمضان زاده: اگر 10 درصد آنهایی که رای نداده اند را به صحنه بکشیم، برنده خواهیم شد

عضو شورای مرکزی حزب مشارکت هم در این همایش گفت: انتخابات یک فرصت مهم است و ما اگر بتوانیم 10 درصد از واجدین شرایطی را که رای ندادند به صحنه بکشانیم برنده خواهیم شد.
عبدالله رمضان زاده اظهار داشت: اصلاح طلبان به دو دلیل ایجاد فرصت گفتگو با مردم و نشان دادن وضعیت جناح مقابل به مردم باید در انتخابات شرکت کنند.
رمضان زاده در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به وضعیت گرانی در کشور گفت: آنها می گفتند ژاپن اسلامی درست می کنیم اما تا دو سال دیگر کره شمالی اسلامی در کشور ایجاد می شود.
وی ادامه داد: انتخابات یک فرصت مهم است و ما اگر بتوانیم 10 درصد از واجدین شرایطی را که رای ندادند به صحنه بکشانیم برنده خواهیم شد.
وی افزود: هر کدام از ما باید 10 یا 20 نفر را قانع کنیم که بیایند و رای بدهند.
استاندار سابق کردستان تصریح کرد: ما در انتخاباتی شرکت می کنیم که عادلانه و آزاد باشد اما تا به نتیجه‌ای غیر از این نرسیده‌ایم حضور خود را ادامه خواهیم داد.
وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه چرا اصلاح طلبان باید ائتلاف کنند، گفت: هیچ حزبی در کشور بیش از 20 درصد از آرای مردم را متعلق به خود ندارد و ما ناچاریم که در اهداف موضوعی خود علی رغم اختلاف نظرها مشترک شویم.
رمضان زاده با بیان اینکه پیشروی مسیر ائتلاف اصلاح طلبان مطلوب است، گفت: این یک ضرورت است که ما علی رغم همه محدودیت‌ها در انتخابات شرکت کنیم چون کشور در خطر است.
در نشست اصلاح طلبان کرمان که ساعتی قبل به پایان رسید جمعی از چهره های اصلاح طلب استان و فعالین سیاسی نیز حضور داشتند.


*حاشیه‌های همایش اصلاح‌طلبان کرمان
نشست دیروز اصلاح‌طلبان در کرمان حاشیه‌های جالبی داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نشست اصلاح‌طلبان کرمان که قرار بود ساعت 15:30 دیروز آغاز شود با بیش از 50 دقیقه تأخیر شروع شد و این در حالی بود که این مراسم اصلاح‌طلبان همچون چند مراسم قبلی آنان در سال جاری مورد استقبال چندانی صورت نگرفته بود.

*‌حسین مرعشی که گفته می‌شد، مهمان ویژه این مراسم است در همایش حضور نداشت و حتی نزدیکان سیاسی وی نیز حضور نداشتند.

*‌یکی از اعضای هیئت رئیسه این همایش که مجری وی را دبیر برگزاری خوانده بود، طی سخنان کوتاهی تا قرار گرفتن یکی از سخنرانان پشت تریبون گفت: ما امروز فهمیدیم که اصلاحات در استان کرمان چه قدر تنهاست. وی مطرح نکرد که علت این حرف چیست.

*پس از آنکه محمد سلامتی، دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب در سخنان خود گفت که اصلاح‌طلبان برای پیروزی در انتخابات به یک «یا حسین» دیگر احتیاج دارند، رمضان‌زاده که بعد از سلامتی پشت تریبون قرار گرفت نیز این حرف وی را مجدداً تکرار کرد و دبیر جلسه نیز در اقدامی مشابه خطاب به حضار گفت: به امید یک یا حسین دیگر.

*‌سخنرانان این جلسه از دیروز وارد کرمان شده بودند و طبق شنیده‌های خبرنگار فارس چند جلسه خصوصی نیز با حضور آنان برگزار شده بود که البته فقط چند خبرنگار به جز خبرنگار فارس به آنجا دعوت شده بودند.

*مجری همایش در سخنان خود از موانعی که مسئولان برای اعطای مجوز به برگزاری این همایش ایجاد کرده بودند به طور تلویحی انتقاد کرد. این در حالی است که اصلاح‌طلبان کرمان در نشست‌های قبلی خود نیز از این قضیه توسط مجری انتقاد می‌کردند.

*این همایش توسط انجمن روشنگران کرمان که یک انجمن وابسته به اصلاح‌طلبان کرمان است، برگزار شده بود.
این انجمن که شعار آن اصلاح ساختار قدرت بدون وارد شدن به آن است در شهر کرمان اقدامات فرهنگی از قبیل برگزاری نشست‌های مختلف و کارگاه‌های آموزشی انجام می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.