پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

اجرای طرح "معلم راوی" در کرمان آغاز شد

اجرای طرح بزرگ "معلم راوی" طی مراسمی در کرمان آغاز شد. مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کرمان در این مراسم گفت: طرح معلم راوی برای نخستین بار در سطح کشور در این استان اجرا می‌شود.

سرهنگ مهدی ابوالحسنی افزود: در چارچوب این طرح پیشکسوتان دفاع مقدس با حضور در مدارس به بیان خاطرات و انتقال اطلاعات خود از دوران جنگ تحمیلی به دانش‌آموزان می‌پردازند.

وی افزود: این طرح در هفته دفاع مقدس آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

او گفت: در راستای این طرح ‪ ۴۰‬مدرسه و ‪ ۱۲۰‬کلاس تحت پوشش قرار می‌گیرند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان هم در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان بی‌نظیرترین انقلاب عصر حاضر، نوعی حساسیت در دشمنان ایجاد کرد و آنان نیز برای مقابله با این انقلاب، جنگ تحمیلی هشت ساله را علیه ایران به راه انداختند.

ابوالقاسم نصراللهی افزود: با توجه به اینکه ایران در محاصره اقتصادی و نظامی قرار داشت و کسی حاضر به فروش سلاح به ما نبود، رزمندگان اسلام با استفاده از سلاح ایمان و نیز روحیه شهادت طلبی و ایثار به پیکار با دشمن بعثی پرداختند.

وی با اشاره به نقش بسیج در جنگ تحمیلی گفت: در هیچ جای دنیا سراغ نداریم نیروهای مردمی به کمک ارتش آن کشور بیایند و علیه متجاوزان بجنگند.

او گفت: این موضوع در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران عینیت پیدا کرد و حضور بسیجیان در میدان جنگ برای ما پیروزی به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: امروز نسل جوان و نوجوان بایستی با مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن آشنا شدن با مفاهیم جنگ و دفاع، در انتقال ارزشهای ایثار و شهادت به دیگر اقشار جامعه بکوشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.