پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

کوچک‌ترین حرکت نظامی علیه ایران با شکست مواجه می شود

سردار قاسم سلیمانی گفت: هر حرکت نظامی علیه ایران با شکست مواجه می شود و دلیل این امر را دشمن نیز به خوبی می داند زیرا آنها جنگ هشت ساله ایران را خوب دیده و درک کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، قاسم سلیمانی پنجشنبه در دهمین اجلاسیه کنگره شهدا و سرداران شهید استان های کرمان و سیستان و بلوچستان در کرمان طی سخنانی ضمن تبریک سالروز میلاد امام حسن(ع) گفت: در آستانه شهادت امیرالمومنین هستیم و ایشان کسی بود که نام او، همسر و فرزندانش همواره در شب های عملیات و در سخت ترین لحظات جبهه امیدبخش رزمندگان بود.
وی همچنین با بیان اینکه ما با همین نام ها و با توسل به آنها می جنگیدیم به بیان شخصیت والای امیرالمومنین حضرت علی (ع) پرداخت و گفت: شهادت یک فوز بزرگ است ولی ما نسبت به درک مقام شهدا عاجزیم و نمی توانیم آنرا خوب درک کنیم.
فرمانده لشکر 41 ثارالله در دوران جنگ تحمیلی در ادامه به چگونگی پیدایش لشکر 41 ثارالله در زمان جنگ اشاره کرد و با بیان اینکه ما امیدواریم این لشکر یکی از لشکرهای امام زمان باشد گفت: این لشکر توانست در دوران جنگ یک پرورشگاه بزرگ انسانی را ایجاد کند.
وی با اشاره به خصوصیات نسل امروز ایران گفت: نسل حاضر حتی در بخشی از ابعاد وابستگی هایی بیشتر از نسل قبل به نظام و انقلاب دارد.
سلیمانی تصریح کرد: نسل جوان امروز در حکومت جمهوری اسلامی رشد کرده است و دانسته های آن خیلی بیشتر از نسل قبل است.
وی همچنین با بیان اینکه جبهه 5 قالب اصلی داشت که توانست انسان هایی خاص را تربیت کند گفت: جهاد، داشتن تواضع و ادب در مقابل یکدیگر و ائمه اطهار، معنویت، عبودیت و ولایت 5 قالب اصلی بودند که ظرف جبهه را به وجود آوردند و لذا هر مظروفی که در داخل این ظرف قرار می گرفت با این قالب های پنج گانه شکل می گرفت.
وی تصریح کرد: بعد معنویت از دوران جنگ لبریز و به درون جامعه ما سرازیر شد و توانست سرچشمه بسیاری از تحولات عظیم در جامعه ما بشود.
سلیمانی افزود: دفاع مقدس یک حادثه ناخواسته بود که به بخش عظیمی از حادثه های فرهنگی در جامعه ما منجر شد.
وی همچنین اندیشه سازی را یکی دیگر از ویژگی های جنگ تحمیلی دانست و گفت: برخلاف آنچه که به تصویر کشیده و یا از جنگ بیان می شود رزمندگان و فرماندهانشان بسیار به مسئله بحث و حوزه های اندیشه اهمیت می دادند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه جنگ در رزمندگان خبرگی و زبدگی ایجاد می کرد گفت: فرماندهان جنگ در دانشکده های نظامی درس نخوانده بودند اما در میدان عملی جنگ پرورش یافته بودند و همگی از افراد برجسته بودند.
وی در ادامه به برشمردن خصوصیات نظامی جنگ تحمیلی ایران پرداخت و گفت: دفاع نامتقارن، سازمان نامتقارن و عملیات های نامتقارن از جمله این خصوصیت ها بود که البته این خصوصیت ها عمل به قانون های خاص خود را نیز طلب می کرد.
این فرمانده ارشد سپاه پاسداران در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه اگر ما بخواهیم الگوهایی با عمق زیاد از جبهه معرفی کنیم فقط نباید به ظاهر جنگ اکتفا کنیم گفت: برای عمق بخشیدن به الگوها باید آنها را خوب بشناسیم و سپس خوب آنها را پردازش کنیم.
وی همچنین با بیان اینکه آنچیزی که امروز دشمن را پشت مرزهای ایران اسلامی متوقف کرده مردم ایران و عملکرد آنان در دوره های مختلف است و نه ملاحظات سیاسی و جهانی؛ گفت: آنها نمی دانند اگر عملی را علیه ایران انجام دهند نتیجه اش چه خواهد شد و نمی دانند که آیا موفق می شوند یا نه اما ما این را می گوییم که دشمن هر حرکت نابجایی انجام دهد یقینا با شکست مواجه می شود.
سلیمانی همچنین با اشاره به جنگ 33 روزه لبنان و اینکه اسرائیل به عنوان یک دشمن آماده که قوی ترین ارتش دنیا را نیز داشت در مقابل یک مجموعه کوچک شکست خورد و منهدم شد تصریح کرد: این تجربه در مقابل چشم آنهاست و این در حالی است که در ایران اسلامی میلیون ها انسان مثل نیروهای حزب الله وجود دارد که با ایمان به خدا و ائمه معصومین هیچکس قادر به شکست آنها نیست.
دهمین اجلاسیه سرداران و شهدای استان های کرمان و سیستان و بلوچستان در محلی مصلی کرمان برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.