پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

دستاوردهای دولت نهم با ‪ ۱۵‬سال قبل قابل مقایسه نیست

استاندار کرمان گفت: دستاورهای دولت نهم طی دو سال اخیر با ‪ ۱۵‬سال قبل قابل مقایسه نمی‌باشد.

به گزارش کرمان نیوز دکتر "محمد رئوفی‌نژاد"  در نشست با اعضای تشکلهای دانشجویی دانشگاههای استان کرمان، افزود: این دستاوردها، نشانه عزم جدی دولت نهم در پیشرفت و آبادانی کشور است.

او گفت: در این استان پهناور نیز با همت و تلاش مدیران دستگاهها، برنامه‌های دولت عدالت محور با شتاب در حال اجراست.

وی در ادامه با اشاره به مسئله حمایت از نخبگان، افزود: کرمان نخستین استان در کشور است که بنیاد نخبگان را راه‌اندازی کرده است.

استاندار کرمان ادامه داد: در حال حاضر در این استان بیش از ‪ ۶۰۰‬نخبه در رشته‌های مختلف شناسایی شده است.

دکتر رئوفی نژاد درخصوص راه‌اندازی دولت الکترونیک در این استان نیز گفت: استان کرمان در این بخش نیز نخستین استان در کشور به شمار می‌رود و طرح دولت الکترونیک را بصورت پایلوت اجرا می‌کند.

او افزود: طرح کامل دولت الکترونیک در این استان طی چهار مرحله اجرایی خواهد شد.

وی به اجرای اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی در این استان و رفع تبعیض‌ها اشاره کرد و گفت: رویکرد مدیریت استان در اجرای این اصل، همسو با برنامه‌های دولت عدالت محور است.

استاندار کرمان با بیان این که تمام تلاش مسوولان استانی رفع مشکلات و تنگناها است، افزود: توزیع مناسب امکانات در نقاط مختلف استان در دستور کار قرار دارد.

دکتر رئوفی نژاد در خصوص محرومیت‌های استان، اظهارداشت : در گذشته هر اتفاق اقتصادی که در استان رخ می‌داد، مردم در آن نقشی نداشتند و منافع استان فقط به جیب عده معدودی می‌رفت اما با اقداماتی که دولت نهم در این استان آغاز کرده است، مشارکت مردم افزایش یافته است.

او همچنین در خصوص واگذاری سهام عدالت در این استان، افزود: هم اکنون حدود ‪ ۴۵‬درصد از جمعیت استان کرمان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

استاندار کرمان از کاهش جرائم در این استان خبرداد و گفت: میزان جرائم در این استان طی شش ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ‪ ۵۰‬درصد کاهش یافته است.

وی در بخش فرهنگی نیز از اجرای عملیات اجرایی فرهنگسرای بزرگ کرمان، فرهنگسرای بزرگ قرآنی و مجموعه بزرگ تفریحی، فرهنگی و ورزشی ایثارگران در آینده نزدیک خبرداد.

دکتر رئوفی نژاد، اطلاع رسانی از اقدامات انجام شده در این استان ضروری دانست و خواستار توجه بیش از گذشته مسوولان دستگاهها در این خصوص شد.

استاندار کرمان در نشست اعضای تشکلهای دانشجویی در محل تالار دانشکده ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی کرمان بر برگزاری نشست تشکلهای دانشجویی هر ماه یکبار در استان تاکید کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.