پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

احمدی نژاد: انتخابات ایران مردمی بوده، هست و خواهد بود

رییس جمهوری درخصوص ادعای برخی افراد و گروهها مبنی بر ردصلاحیت گسترده داوطلبان انتخابات مجلس هشتم، گفت: بر اساس قانون، مجری انتخابات در ایران خود مردم هستند و انتخابات ایران در طول انقلاب مردمی بوده، هست و خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ستاد خبری ایرنا ویژه‌ انتخابات، احمدی نژاد در گفت و گو با خبرنگاران پس از جلسه چهارشنبه هیات دولت درپاسخ به سوال خبرنگار ایرنا افزود:هیات های اجرایی و نظارت در انتخابات از معتمدین مردم هستند و دولت و وزارت کشور نقش پشتیبانی را دارند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه همه باید کمک کنیم تا این حماسه عظیم باشکوه هر چه بیشتر در کشور اتفاق بیافتد،متاسفانه کسانی سعی می‌کنند که انتخابات را زیر سوال ببرند، باید از آنها پرسید که چه نفعی از این کار می برند.


** برخی افراد فقط وقتی مردم به آنها رای بدهندانتخابات را سالم‌می‌دانند
احمدی نژاد ادامه داد: این افراد وقتی مردم به آنها رای بدهند، انتخابات را سالم و مردم را آگاه و هوشیار می‌دانند اما اگر به آنها رای ندهند انتخابات را زیر سوال می‌برند و به شعور مردم بی‌احترامی می‌کنند.

رییس جمهوری با بیان اینکه معتمدین مردم در هیات‌های اجرایی و نظارت براساس معیارهای قانونی صلاحیت‌ها را بررسی و احراز می‌کنند، گفت: احدی حق ندارد سرسوزنی از قانون تجاوز یا عدول کند و همه باید مرز قانون را رعایت کنند .

احمدی نژاد افزود: خوشبختانه دستگاه‌های نظارت و شورای نگهبان برای رسیدگی و احیانا رفع اشکالات و رسیدگی به تقاضا وجود دارد و کسی نباید به نظام ایراد وارد کند .

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با طرح این سوال که چرا بعضی ها افراد فاقد شرایط را جلو می‌اندازند؟، گفت:نباید کسی که قانون را اعمال کرده و شرایط را با قانون مطابقت داده است مورد شماتت قرار گیرد، بلکه باید به او بگوییم دستت درد نکند.


** کسانی‌که افراد غیرواجد شرایط را وارد می‌کنند باید مورد سوال ‌قرار گیرند احمدی نژاد تاکید کرد: باید کسانی که افراد غیر واجد شرایط را وارد عرصه می‌کنند و برای نظام هزینه ایجاد می‌کنند مورد سوال قرار گیرند.

رییس جمهوری گفت: این افراد و گروه‌ها به جای اینکه برای کشور و نظام هزینه‌های زیاد ایجاد کنند، بروند قانون را مطالعه کنند و اگر واجد شرایط قانونی نبودند، نیایند.

احمدی نژاد ادامه داد: در این حالت که چیزی از کسی کم نخواهد شد، اگر کسی واجد شرایط نمایندگی تشخیص داده نشد به معنای آن نیست که آدم بدی است .

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: سوال اساسی این است که چرا اصرار دارید فردی را که واجد شرایط نیست، وارد عرصه انتخابات کنید، این کار تجاوز به حریم قانون و تحمیل به قانون است.

احمدی نژاد افزود: نباید اینگونه باشد که وقتی فردی در یک وزارت خانه‌ای هست همه کارهای این وزارت خانه درست است اما به محض اینکه از آن وزارت خانه رفت تمام کارها اشتباه و نادرست قلمداد شود .

رییس جمهوری تاکید کرد: هدف از این بازی‌ها دلسرد کردن مردم و کمرنگ شدن انتخابات است ،آنها می‌خواهند حضور مردم در انتخابات را سست کنند که البته نخواهند توانست.

احمدی نژاد تصریح کرد: حضور مردم اقتدار آفرین و الهام بخش است ، ‪ ۲۸‬سال است که دشمنان ملت ایران تلاش می‌کنند ولی به نتیجه نرسیده‌اند و باز هم به نتیجه نخواهند رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.