پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

اطلاعیه شماره ‪ ۱۰‬ستاد انتخابات کشور در مورد تایید و رد صلاحیت

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه شماره ‪ ۱۰‬با اشاره به تایید صلاحیت حدود ‪ ۵۰۰۰‬نفر از داوطلبان یعنی ‪ ۶۹‬درصد ثبت نام‌کنندگان از سوی هیاتهای اجرایی، تعداد کسانی را که در تهران تایید صلاحیت شده‌اند بالغ بر ‪ ۱۰۰۰‬نفر اعلام کرد.

بگزارش گروه اخبار شب ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:
پس از ثبت نام داوطلبان انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی که تا ساعت ‪ ۲۴‬روز ‪ ۲۱‬دیماه ادامه داشت، هیاتهای اجرایی در ‪ ۲۰۷‬حوزه اصلی از تاریخ ‪ ۲۲‬دیماه تا اول بهمن به مدت ده شبانه روز براساس شرایط مندرج در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و استفاده از جوابیه‌های استعلام سوابق داوطلبان از مراجع چهارگانه و با بررسی‌های لازم در محل، به بررسی صلاحیت داوطلبان پرداختند .

حدود ‪ ۴۰۰۰‬جوابیه استعلام از مراجع چهارگانه برای حدود ‪ ۳۰۰۰‬نفر از داوطلبین به ستاد انتخابات کشور واصل شد که بلافاصله عینا در اختیار هیاتهای اجرایی سراسر کشور قرار گرفت .

نتایج نهایی بررسی صلاحیتها در کل کشور به شرح زیر به استحضار امت حزب الله می‌رسد :
صلاحیت حدود ‪ ۵۰۰۰‬نفر از داوطلبان یعنی ‪ ۶۹‬درصد ثبت نام‌کنندگان از سوی هیاتهای اجرایی تایید شد. از جمله در تهران بالغ بر ‪ ۱۰۰۰‬نفر تایید صلاحیت شدند .

از ‪ ۳۱‬درصد افرادی که صلاحیت آنان تایید نشده، ‪۲۱‬درصد رد صلاحیت و ‪۱۰‬درصد احراز صلاحیت نشدند .

از میان رد صلاحیت‌شدگان ، ‪ ۶۹‬نفر به موقع استعفاء نداده‌اند. ‪ ۱۳۱‬نفر محکومین به خیانت و کلاهبرداری و اختلاس به حکم محاکم صالحه قضایی هستند .

‪ ۳۲۹‬نفر سوء شهرت در محل سکونت داشته‌اند .

تعدادی از داوطلبان مدارکشان ناقص ماند به عنوان مثال ‪ ۱۸۸‬نفر مشکل مدرک تحصیلی و یا ‪ ۵‬سال سابقه کار کارشناسی داشته‌اند .

بقیه رد صلاحیت‌شدگان مسائلی نظیر اعتیاد یا قاچاق مواد مخدر، محکومین به حدود شرعی، وابستگان به رژیم سابق، محکومین به اقدام علیه جمهوری اسلامی، عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی، عضویت و یا هواداری از گروهکهای تجزیه طلب و تروریستی، وابستگی و ارتباط با سرویسهای اطلاعاتی بیگانه، اهانت به مقدسات دینی و پیامبر اعظم (ص) و ائمه معصومین (ع)، محکومیت به اغتشاش در کشور و هواداری از فرق منحرف مذهبی داشته‌اند.

تمامی افرادی که صلاحیت آنها تایید نشده، از جمله قریب ‪ ۷۰۰‬نفر افرادی که صلاحیت آنها احراز نشده است، می‌توانند در مهلت قانونی، از سوم تا ششم بهمن ماه، شکایات خود را به هیاتهای نظارت استانها ارائه نمایند تا مورد بررسی قرار گیرند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.