پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

میزگرد خبری باهنر و مرعشی

"محمدرضا باهنر" مسئول اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در حوزه انتخابیه تهران با تاکید به اهمیت برگزاری انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری مردم به گروه‌ها و احزاب سیاسی توصیه کرد که در آستانه برگزاری انتخابات مجلس هشتم یکدیگر را تحمل کنند.


به گزارش ستاد خبری ایرنا ویژه انتخابات، باهنر که به همراه "سیدحسین مرعشی " رییس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان تهران بزرگ در میزگرد ایرنا در زمینه نقش و جایگاه احزاب در انتخابات ایران شرکت کرده بود ، با تشریح روند شکل گیری و فعالیت‌های جریان‌های سیاسی کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، به بررسی و نقد تحولات سیاسی کشور در بعداز انتخابات‌خرداد ‪۷۶‬پرداخت و گفت:در دوران‌اصلاحات، اعتقاد بر کارکردن با جهان صرفا برمبنای دیپلماسی لبخند بود که تبعات خود را داشت ، ولی ما معتقدیم استفاده از دیپلماسی "اخم ولبخند" در سیاست ، زمان خاص و شرایط متفاوتی دارد.

وی با بیان اینکه " می‌شد از ظرفیت بوجود آمده بعداز انتخابات خرداد ‪ ۷۶‬برای جهش‌و توسعه انقلاب اسلامی استفاده بیشتری کرد"،اظهارداشت: متاسفانه در این دوره تندروها و افراد رادیکال میدان‌دار بسیاری از بخش‌های حکومتی شدند.

باهنر خاطرنشان کرد:در زمان تسلط تندروها و رادیکال‌ها بعداز انتخابات خرداد ‪ ، ۷۶‬اثرگذاری ظرفیت‌ها بسیار کاهش یافت و حتی رییس جمهوری وقت در برخی مجالس عمومی و خصوصی نارضایتی خود را از این وضعیت اعلام می‌کرد.

عضو جبهه‌متحد اصولگرایان گفت: برخی تندروها درآن زمان ، تغییر ساختار سیاسی کشور، اصول قانون اساسی و حتی بینان‌های اساسی انقلاب را در دستور کار خود قرار دادند و این در حالی است که در قانون اساسی هیچ کشوری چنین اجازه‌ای بویژه تغییر حکومت داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ایده حذف جمهوریت و یا اسلامیت از نظام جمهوری اسلامی به یک اندازه خطرناک است، افزود: احزاب و مجالس و دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و با انتخابات تغییر می‌کنند، ولی در هیچ کشوری قانون اساسی اجازه نمی‌دهد که حتی از روش‌های دموکراتیک حکومت را عوض کرد.

باهنر تاکیدکرد:امروز عقلای هر دو طیف اتفاق نظر دارند، تندروها که یک عده معدود هستند باید به حاشیه رانده شوند و میدان‌دار نباشنداما حتی آنها هم حق زندگی سیاسی،اجتماعی و فرهنگی دارند.

مسئول اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در حوزه انتخابیه تهران با بیان اینکه مردم به تندروهایی که بعداز انتخابات خرداد ‪ ۷۶‬در عرصه سیاسی کشور ظهوریافتند در انتخابات بعدی پاسخ دادند، خاطرنشان‌کرد : اگر میدان کار به دست عقلای هردو طیف باشد باوجود اختلاف نظرهامی‌توانندبا استفاده‌از ظرفیت‌های موجود به توسعه‌و پیشرفت کشور کمک کنند و کشور با چالش و بحران مضری مواجه نخواهد شد.


** به دو یا سه حزب قدرتمند در کشور نیاز داریم
وی با تاکید به اهمیت حضور و نقش‌آفرینی احزاب در فعالیت‌های‌سیاسی‌کشور، تصریح کرد: حداقل باید دو یا سه حزب قدرتمند و دارای مواضع روشن در عرصه سیاسی کشور وجود داشته باشد تا برای پاسخگویی مطالبات مردم تدابیر لازم را بیاندیشند و مواضع خود را به پیش ببرند.

باهنر با بیان اینکه با ایجاد امواج و سونامی سیاسی نمی‌توان نماینده مجلس و یا رییس جمهوری شد ، تاکید کرد که این مردم هستند که با رای خود تصمیم می‌گیرند و نظر خود را حتی درباره جایگاه احزاب بیان می‌کنند.


** فهرست‌های موازی به ضرر اهداف مشترک اصولگرایان است
مسئول اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در حوزه انتخابیه با بیان اینکه فهرست‌های موازی و تعدد فهرست‌ها به ضرر اهداف مشترک اصولگرایان است، گفت :
فهرست جبهه متحد در تهران بیشتر از ‪ ۳۰‬نفر جاندارد هرچند که ممکن‌است برخی از شخصیت‌های قابل در آن قرار نگیرند.

وی تصریح کرد: ارایه لیست‌های متفاوت و زیاد مورد حمایت ما نیست چون معتقدیم این اقدام موجب کاهش آرای اصولگرایان می‌شود.

باهنر با توجه به برخی تحولات در فهرست تهران، جایگزینی افراد جدید را مورد تاکید قرار داد و افزود: تاکنون جایگزینی آقای نجابت و کاتوزیان به جای آقایان لاریجانی که به حوزه قم رفته و تقوی که انصراف داده ، قطعی به نظر می‌رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.