پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

سخنرانی سردار قاسم سلیمانی در کرمان

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه امروز در اسرائیل معادله خوف و وحشت شکل گرفته است تصریح کرد: فلسطینی‌ها بیش از 250 هزار اسرائیلی را با موشک‌های خود هدف گرفته‌اند. 

 

به گزارش فارس ، سردار قاسم سلیمانی که  به‌عنوان سخنران مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع راهپیمایان کرمان و در محل مصلی این شهر سخن می‌گفت؛ با بیان اینکه موضوع فلسطین یک زخم کهنه و عمیقی است که هر انسانی را متأثر می‌کند تصریح کرد: متأسفانه رنج مردم فلسطین بی پایان شده است و این مردم در محاصره دشمنی قرار دارند که کمترین نشانی از انسانیت ندارد.
وی مسئله فلسطین را مهم‌ترین دغدغه جهان اسلام ذکر کرد و گفت: این مسئله در حالی مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است که این جهان با بیش از یک میلیارد مسلمان در ثروت‌های مختلفی غوطه ور است و اساساً علت برخی از تهاجم‌ها به جهان اسلام نیز همین مسئله است.
وی افزود: مردم فلسطین امروز در حالی با مشکلاتی مثل گرسنگی مواجه شده‌اند که تمامی مرزهای آنان با کشورهای اسلامی همجوار است.
سلیمانی در ادامه صحبت‌های خود به نقش عمده سه گروه سازمان‌های بین المللی، آمریکا و اروپا و کشورهای عربی در قبال مسئله فلسطین اشاره کرد و به تبیین هریک از این نقش ها پرداخت.

* قطعنامه‌های سازمان ملل در رابطه با فلسطین، از اساس برای اجرا نوشته نشدند
وی گفت: در سازمان ملل از زمان آغاز اشغال فلسطین تاکنون بیش از 100 قطعنامه صادر شده که 42 مورد از این تعداد با وتوی آمریکا مواجه شده و مابقی هم که از اساس حتی به ضرر اسرائیل نبوده اند توسط رژیم اشغالگر قدس اجرا نشده اند.
این فرمانده ارشد سپاه پاسداران تأکید کرد: باید گفت که این قطعنامه ها از اساس هم برای اجرا شدن نوشته نشده بودند.
وی همچنین به تبیین برخی از قراردادهای بین المللی در موضوع فلسطین همچون قرار داد اسلو و کنفرانس آنا پلیس اشاره کرد و ضمن خائنانه خواندن قراردادهای سازش با رژیم صیهونیستی گفت: البته در همین قراردادها هم آن بخشی که لازم الاجرا بود توسط رژیم صیهونیستی هیچوقت اجرا نشد.

* آمریکایی ها سالانه بیش از 8 میلیارد دلار به اسرائیل کمک بلاعوض می‌کنند
سردار سلیمانی در ادامه آمریکایی‌‌ها را پدر مادی و معنوی رژیم اشغالگر قدس خواند و گفت: آمریکایی‌ها سالانه بیش از 8 میلیارد دلار به اسرائیل کمک بلاعوض می‌کنند و پول کشورهای اروپایی نیز پیوسته به سوی رژیم اشغالگر قدس سرازیر است.
وی تصریح کرد: هر رژیمی که در اروپا بر سر کار می‌آید اولین موضع سیاسی که اعلام می‌کند حمایت بی دریغ از رژیم صهیونیستی است و این برای جهان اسلام باید یک درس عبرت باشد.

* اسرائیلی‌ها عرفات را کشتند
وی به اقدامات کشورهای عربی در قبال بحث فلسطین هم اشاره کرد و با بیان اینکه کشورهای عربی در قبال مسئله فلسطین 30 اجلاس و 4 جنگ داشته‌اند که البته تمامی اینها نیز تقریبا" بیهوده بوده است گفت: اعراب سرانجام تصمیم گرفتند با راه اندازی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، این موضوع را از گردن خود ساقط کنند و کار را به حوزه یک سازمان کوچک و با امکانات کم بکشانند.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: پس از این اقدام نیز رژیم مصر به‌عنوان اصلی‌ترین حامی فلسطین؛ اسرائیل را به رسمیت شناخت و سایر کشورهای عربی نیز ارتباطاتی را با این رژیم آغاز کردند.
سلیمانی به سرنوشت یاسر عرفات نیز اشاره کرد و گفت: اسرائیلی‌ها پس از قراردادهای خائنانه‌ای که عرفات امضا کرد او را برای کنترل بیشتر به داخل سرزمین‌های اشغالی کشاندند و سرانجام نیز وی را کشتند.

* مصر مرز رفح را بسته است تا فلسطینی‌ها به آرامی جان بدهند
وی همچنین با اشاره به موضع کشورهای عربی در قبال فلسطینیان اشاره کرد و گفت: این اقدامات و مواضع در حالی شکل گرفته است که امروز شاهدیم NGO هایی از کشورهای اروپایی برای نجات فلسطین و حمایت از مردم این کشور وارد فلسطین اشغالی می‌شوند اما در مقابل دولت مصر را هم می‌بینیم که مرز رفح را بسته و با این کار می‌خواهد که فلسطینی ها آرام بمیرند.
* اسرائیلی‌ها در 130 کشتار مشخص، حضور یافته‌اند
فرمانده لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با طرح این سئوال که رژیم صیهونیستی با فلسطین چه می‌کند ؟ گفت: اسرائیلی‌ها تاکنون در بیش از 130 کشتار مشخص و ترور 80 شخصیت فلسطینی شرکت کرده و 10 جنگ را نیز در منطقه به راه انداخته اند.
وی افزود: اسرائیلی‌ها هم اکنون با ایجاد یک دیوار به طول بیش از 700 کیلومتر و عرض 60 متر در حال تبدیل کردن شهرهای فلسطین اشغالی به جزیره‌های جداگانه هستند و بیش از 380 شهرک اسرائیلی را نیز در بهترین نقاط جغرافیایی فلسطین تشکیل داده‌اند که البته ساکنان تمامی این شهرها نیز مسلح هستند.
سلیمانی اضافه کرد: آنها در حال امضای قرار دادی با محمود عباس خائن هستند که طی آن قرار است بخشی از زمین‌های بیابان‌های فلسطین را که از بیابان لوت ایران هم بدتر است به فلسطینی‌ها بدهند.
وی گفت: آنها همچنین بیش از 4 میلیون نفر از جمعیت 5/10 میلیون نفری فلسطین را نیز آواره کرده‌اند.
* آزادی غزه با آزادی جنوب لبنان همتراز است
این کارشناس مسائل سیاسی و نظامی جهان اسلام در ادامه صحبت‌های خود به مسئله بروز مقاومت اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه فلسطین اشغالی به مدد آغاز مقاومت اسلامی از 8 سال قبل تاکنون توانسته شاهد بروز پیروزی‌هایی در عرصه‌های مختلف برای خود باشد گفت: مهم‌ترین توفیق 8 سال گذشته برای فلسطینی‌ها باورپذیری نسبت به مسئله مقاومت و رد جریان سازش است.
وی تصریح کرد: ثمره این باور جدید نیز رأی مردم فلسطین به دولت حماس بود و همین تغییر بود که برای اولین بار در تاریخ اشغال فلسطین بخشی از این سرزمین که همان غزه بود با اصرار مقاومت اسلامی آزاد شود که این حادثه همتراز با خروج اسرائیل از جنوب لبنان بود.

* بیش از 250 هزار اسرائیلی در معرض موشک‌های فلسطینیان قرار دارند
فرمانده سپاه قدس افزود: بحث بعدی نیز بروز معادله خوف و ترس در داخل اسرائیل است به این نحو که امروز بیش از 250 هزار اسرائیلی در تهدید موشک‌های فلسطینی ها هستند.
وی اذعان داشت: جنگ 33 روزه نیز هیمنه ارتش اسرائیل را در هم شکست و این کار نیز بواسطه یک مجموعه کوچک اما مخلص و شیعه صورت گرفت که روح امام خمینی نیز در آن موج می‌خورد.
سردار سلیمانی در خاتمه صحبت‌های خود به بحث اضمحلال و فروپاشی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و با بیان اینکه عده‌ای در اینگونه مسائل وارد بیان سیاسی می‌شوند اما من چنین قصدی ندارم گفت: رژیم صهیونیستی هم اکنون به‌طور حقیقی در حال فروپاشی است.
وی افزود: نسل اول رژیم صیهونیستی از دور خارج شده و نسل فعلی هم هیچ اصراری بر انگیزه‌های اولیه این رژیم اشغالگر ندارد. ایده اسرائیل بزرگ حتی به گفته اولمرت هم دیگر مرده است و رژیم صیهونیستی هم اکنون از درون خود دچار فروپاشی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.