پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

سخنرانی دکتر شیخ مرتضی تهرانی در کرمان

 

حجت الاسلام دکتر شیخ مرتضی تهرانی، گفت: عدالت یعنی هر چیزی را در جای خود قرار دهیم یعنی آنچه را که حق است بگوییم و از حق تعدی نکنیم.

به گزارش کرمان نیوز به نقل از شبستان ، حجت الاسلام دکتر شیخ مرتضی تهرانی استاد موسسه آموزشی و پژوهشی قم و امام جمعه اسبق واشنگتن در سخنان پیش از نماز عید سعید فطر در مصلی بزرگ کرمان، ضمن تبریک فرا رسیدن این عید به همه مسلمانان، به بحث پیرامون چگونگی رسیدن به مقام بندگی خدا پرداخت.

وی گفت: انسان می تواند با تلاش و کوشش به بالاترین مقام های انسانی برسد و حتی به مقام سلمان فارسی نائل شود و پله های قرب الهی را پشت سرگذاشته و به خداوند برسد و انسان نیز برای همین هدف پا به عرصه وجود گذاشته است.

حجت الاسلام دکتر تهرانی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در بحث عدالت افزود: طبق فرمایش امام علی(ع) عدالت آن است که هر چیزی را در جای خود قرار دهیم یعنی آنچه را که حق است بگوییم و از حق تعدی نکنیم.

وی با اشاره به موضوع رای دادن و رعایت بحث عدالت در آن تصریح کرد: باید در بحث رای دادن نیز مواظب باشیم که در این راه نه کسی را تحقیر کنیم و نه کسی را به ناحق به اوج برسانیم بلکه باید در این راه دستورات الهی را درست اجرا کنیم.

این خطیب برجسته کشور، ماه رمضان را نیز ماه رسیدن به دستورات الهی دانست و گفت: باید در ماه رمضان تلاش کنیم تا واجبات الهی را جدی بگیریم و محرمات را ترک کنیم و ماه رمضان باید ماه ممارست در همین امر باشد.

وی در پایان با اشاره به ارزش والای خون شهدا و نظام اسلامی افزود: ما باید قدر اسلام و حکومت دینی که در آن زندگی می کنیم را بدانیم و آن را به قیمت کم نفروشیم زیرا خون هایی که برای این نظام ریخته شده بسیار دارای ارزش و قرب است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.