پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

صفارزاده در شکل‌گیری ادبیات انقلاب اسلامی نقش محوری داشت

 

«حمید سبزواری» گفت: مرحوم صفارزاده به قوی‌ترین شیوه ممکن وارد مبارزات سیاسی و ادبی شد و در شکل‌گیری ادبیات انقلاب نقش عمده‌ و محوری داشت.

حمید سبزواری شاعر پیشکسوت انقلاب، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، افزود: صفارزاده بر تن شعر، لباس نویی پوشانده بود و اصولا شاعری نوپرداز بود. او اشعار پرمغز و معناداری را خلق می‌کرد که نسل جوان را شدیدا تحت تاثیر قرار می‌داد. در حوزه شعر سپید کمتر کسی را داریم که به قوت طاهره صفارزاده عمل کرده باشد.
سبزواری اضافه کرد: «طاهره صفارزاده» شاعری بود که تحصیلاتی به کمال داشت و از دانشمندانی بود که علاقه‌مند به اسلام و قرآن و جمهوری اسلامی بود. او عمر پربرکتی داشت و هرگز آن را به بطالت نگذراند و همواره به فکر مردم و آشنا نمودن آن‌ها با فرهنگ ناب اسلامی-ایرانی بود.
وی ادامه داد: «صفارزاده» از کسانی بود که قبل از انقلاب به مبارزه آشکار پرداخت و از بانوانی بود که خیلی زود دریافت باید برای مملکت فکری کرد و آن را از شرایطی که منجر به نابودی مملکت می‌شد نجات داد. در نتیجه به قوی‌ترین شیوه ممکن وارد مبارزات سیاسی و ادبی شد و در شکل‌گیری ادبیات انقلاب نقش عمده‌ و محوری داشت.
این شاعر با اشاره به تاثیر‌گذاری صفارزاده بر جریان‌های شعری پس از انقلاب تصریح کرد: صفارزاده برای شعر جنگ هم زحمت بسیار کشید. حضور این بانو شانه به شانه مردان در تمامی عرصه‌ها مایه سرفرازی ما شعرا بود. از یک طرف رزمنده‌ها زمانی که می‌دیدند یک بانو از آن‌ها حمایت می‌کند قوتی دو چندان می‌گرفتند.
سبزواری با اشاره به ترجمه قرآنی که صفارزاده ارائه داد اظهار داشت: خیلی‌ها قرآن را ترجمه کردند اما ترجمه صفارزاده به دلیل این‌که مطالب جدیدی را در ترجمه‌اش اعمال کرد با کار دیگران متفاوت بود. به‌هیچ وجه از یک بانوی مسلمان و متقی به دور نیست که به فکر ترجمه قرآن بیفتد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.