پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

خطبه های نماز جمعه کرمان

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: امروز دشمنان هم اعتراف دارند که ایران به عنوان یک قدرت در منطقه به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام سید"یحیی جعفری" در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود:کشور ما امروز به لحاظ فنی و تکنولوژی نیز از کشورهای پیشرفته جهان محسوب می‌شود.

خطیب جمعه کرمان بااشاره به تحریم‌های اعمال شده از سوی بیگانگان به ملت ایران تصریح کرد: علی‌رغم همه تحریم‌ها، دانشمندان ایرانی توانسته‌اند در بسیاری از علوم به مدارج رشد و کمال دست یابند.

وی،اخلاق نیکو رااز راههای مهم دستیابی به بسیاری از خواسته‌های بشردانست و به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت:یکی از کارهای ائمه جمعه و جماعات به گفته ایشان، گسترش اخلاق اسلامی در بین مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار داشت:همه کسانی که با مردم سر و کار دارند مکلف هستند که اخلاق اسلامی را در بین مردم جامعه گسترش و نشر دهند.

وی فرهنگ صرفه‌جویی و قناعت را یکی از ضروریات جامعه‌امروزی بشر اعلام کرد و گفت: این خصوصیات در واقع نوعی اخلاق اسلامی به شمار می‌روند.

به گفته حجت‌الاسلام جعفری ، اسراف گناهی کبیره است که با وجود آن جامعه اسلامی به جایی نمی‌رسد.

وی ادامه داد: فرهنگ صرفه‌جویی، قناعت، مسوولیت پذیری، سخت کوشی، تعامل و همکاری، وجدان‌کاری و ایثار باید در جامعه بیش از گذشته نهادینه شود.

خطیب جمعه کرمان جنایات بی‌شرمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین را امری منفور دانست واعلام داشت:هدف این رژیم غاصب در نهایت تخلیه منطقه از فلسطینی‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری بااشاره به فرا رسیدن سالروزاعتراض حضرت امام خمینی(ره) به مساله پذیرش کاپیتالاسیون از طرف شاه در سال ‪،۱۳۴۳‬تصریح کرد:
براساس این قانون مزدوران آمریکایی می‌توانستند هرگونه جنایتی را در ایران بدون آنکه از سوی دستگاه و مرجعی مورد بازخواست قرار گیرند، مرتکب شوند.

وی افزود:امام راحل باایراد سخنرانی آتشین خطاب به مسلمانان در آن زمان فرمودند"ما مسلمانان نباید هیچگاه تن به‌ذلت وسلطه بیگانگان نخواهیم داد".

وی با اشاره به نزدیکی سالروز شهادت فرزند برومند امام خمینی(ره)، حاج آقا مصطفی،اظهار داشت:این شهید والا مقام که با شهادت خود پایه‌گذار پیروزی انقلاب اسلامی نیز بودند، یکی از افراد عالم و فرزانه زمان خود به شمار می‌آمدند.

وی همچنین به ‪ ۲۵‬شوال، سالروز شهادت بنیانگذار مذهب تشیع امام جعفرصادق (ع) اشاره کرد و افزود: فضایل آن امام همام آنقدر بالا و با ارزش بود که حتی مخالفانش نیز خصوصیات بارز علمی ایشان رامورد تایید قرار می‌داند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.