پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

سه مخزن بزرگ نگهداری قیر در کرمان دچار حریق شد

انبار بزرگ نگهداری قیر به دلیل بی احتیاطی پیمانکار در هنگام برشکاری آتش گرفت و دو تن قیر در سه مخزن بزرگ طعمه حریق شد.

به گزارش کرمان نیوز به نقل از  مهر ، انبار نگهداری "MC" متشکل از شش مخزن بزرگ نگهداری قیر در شهر باغین ظهر امروز به دلیل بی احتیاطی در هنگام برشکاری آتش گرفت.

این آتش سوزی که به همراه وقوع انفجار صورت گرفت به دلیل وسعت شعله ها و احتمال گسترش آتش به مناطق شهری سبب شد برای ساعاتی برق وگاز قسمتهایی از شهر قطع شود.

حمیده شجاعی مدیر اطلاع رسانی شهرداری باغین در این زمینه گفت: انبار قیر شهر باغین با هدف جابجایی انبار قیر به وسیله اداره راه و ترابری به یک پیمانکار واگذار و دارای شش مخزن بزرگ قیر در دو ردیف در محوطه انبار است.

وی عنوان کرد: صبح امروز ساعت 45/9 گزارش آتش گرفتن یکی از این مخازن به شهرداری باغین داده شد و ماشین آتش نشانی این مرکز به محل اعزام شد اما به دلیل کمبود امکانات از جمله "کف" مخصوص خاموش کردن مایعات آتش سوزی به دو مخزن دیگر نیز گسترش یافت که در نهایت با دخالت آتش نشانی شهر کرمان، قرارگاه نیروی انتظامی، مجتمع شهید باهنر کرمان این آتش سوزی مهار شد.

شجاعی با اشاره به قدمت 25 ساله این مخازن افزود: در این آتش سوزی دو تن قیر به دلیل وسعت آتش سوزی طعمه حریق شد اما این حادثه خسارات جانی در پی نداشت.

وی با اشاره به کمبودهای آتش نشانی شهر باغین خاطرنشان کرد: شهر باغین در نزدیکی مجمتع صنعتی شهید باهنر و نیروگاه سیکل ترکیبی قرار گرفته است و دارای 12هزار نفر جمعیت است اما فقط دارای یک ماشین آتش نشانی با مخزن کوچک است و به دلیل اینکه شهرداری باغین سازمان آتش نشانی نیز ندارد سهمیه "کف" که در آتش سوزی ها با عامل مایعات مورد استفاده قرار می گیرد دریافت نمی کند.

علی کردی در گفتگو با مهر اظهار داشت: این انبار قیر در نزدیکی شهر باغین در شمال شهر کرمان واقع شده است و توسط اداره راه و ترابری کرمان و برای جابجایی مخازن در اختیار پیمانکار قرار گرفته که به دلیل بی احتیاطی در هنگام برشکاری قیر باقی مانده در یکی از این مخازن آتش گرفت و پس از دقایقی به دو مخزن دیگر نیز سرایت کرد.

وی تصریح کرد: آتش سوزی پس از اعزام دو ماشین آتش نشانی و یک تیم شش نفره سرانجام ساعاتی قبل مهار شد و خوشبختانه خسارات جانی در پی نداشت.

کردی گفت: این حادثه سرانجام پس از ورود تیم اعزامی از کرمان و استفاده از کف مخصوص، آتش سوزی  مهار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.