پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

گزارشی از سخنرانی جنجالی دکتر علیرضا زاکانی در دانشگاه کرمان

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مشکلات دانشگاه آزاد در سال‌های اخیر در زمینه فساد، تعدی و تجاوز را از مهمترین مسائل این دانشگاه دانست و تصریح کرد: این دانشگاه با هدف گذاری روی دولت، مجلس، قوه قضائیه و ارکان نظام یک شبکه وامداری در کشور راه انداخته است.

وی با اشاره به عدم برخورد با دانشگاه آزاد تصریح کرد: این دانشگاه با مدیریت عالی شرایط را به سمت و سوی دیگری برده است؛ با توجه به اینکه هیئت موسس این دانشگاه از سال 69 تا 85 تشکیل نشده است.

به گزارش کرمان نیوز به نقل از  «شبکه خبر دانشجو» ، دکتر علیرضا زاکانی پنجشنبه شب گذشته  در مراسم «بازخوانی پرونده فساد و فروش سوالات کنکور دانشگاه آزاد» در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان در جمع کثیری از دانشجویان گفت: در بحث تحقیق و تفحص در موضوع زمین خواری، دانشگاه آزاد جزو پنج زمین خوار بزرگ کشور اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه کسی نمی تواند منکر اصل دانشگاه آزاد شود، افزود: من در جهت اصلاح دانشگاه آزاد تلاش می کنم نه نفی آن.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به خدمات دانشگاه آزاد اظهار داشت: مشکلات دانشگاه آزاد در مباحث مختلفی مطرح می شود که انسان را وادار می کند که اساسا در خصوص اصلاح این دانشگاه عمل کند.

زاکانی با بیان اینکه ما 9 تیپ مجموعه دانشگاهی داریم و آموزش عالی یک آموزش نوبخشی است، افزود: در مجلس هفتم در کمیسیون دانشگاه ها در جهت بهتر شدن فضای دانشگاه ها و ارتقای کیفیت دانشگاه ها تلاش کرده ام.

وی خاطرنشان کرد: اصل هدف شناخت دانشگاه ها جهت برنامه ریزی برای ارتقای آنها است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به تحقیق و تفحص از دانشگاه ها افزود: در هنگام تحقیق و تفحص در دو قسمت مقاومت جدی صورت گرفت؛ یکی پژوهشکده های وابسته به وزارت علوم و دیگری دانشگاه آزاد با مدیریت بالای 25 سال.

زاکانی با بیان اینکه کار تحقیق و تفحص در دانشگاه آزاد کاری کاملا علمی بود، گفت : علیرغم این موضوع مقاومت جدی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در جریان تحقیق و تفحص سراغ همه دانشگاه ها رفتم، افزود: در تحقیق از دانشگاه آزاد 80 تا 90 سند فساد و مشکلات این دانشگاه ارائه شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه این اطلاعات و اسناد از مراجع قانونی مثل سازمان بازرسی کل کشور، خود دانشگاه و افراد مطلع جمع آوری شده است، افزود: اطلاعات واحدهای دانشگاه آزاد با اطلاعات و اسناد سازمان مرکزی دانشگاه آزاد متناقض است.

زاکانی با اشاره به پخش فیلم تعدی و تجاوز دانشگاه آزاد به زمین های مهدی هادوی اظهار داشت: این گوشه ای از اتفاقات افتاده در دانشگاه آزاد است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مشکلات دانشگاه آزاد در زمینه فساد و تعدی و تجاوز و فروش سوالات کنکور افزود: جاسبی در این دانشگاه هرکاری که خواسته انجام داده و این گوشه ای از کارهای دانشگاه آزاد است.

زاکانی افزود: دانشگاه آزاد روی دولت،‌ مجلس،‌ قوه قضائیه و ارکان مهم نظام هدف گذاری کرده و خیلی از افراد را وامدار خود کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این هدف گذاری ها با دادن مدرک و پذیرش در هیئت علمی انجام شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به فروش سوالات کنکور در دانشگاه آزاد افزود: مسئولان دانشگاه آزاد متهم به فروش سوالات هستند، اما وامداری عده ای نمی گذارد که رسیدگی صورت گیرد.

زاکانی با اشاره به تجاوز دانشگاه آزاد به زمین های مهدی هادوی افزود: این زمین ها مربوط به مهدی هادوی است و سندهای دانشگاه آزاد دروغ است.

وی اظهار داشت: در این رابطه هر سندی مربوط به اینکه امام خمینی(ره) زمین ها را به سران سه قوه واگذار کرده دروغ و جعلی است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد در تجاوز و تعدی به زمین های هادوی به هیچ چیز رحم نمی کند، افزود: تجاوز دانشگاه آزاد در سال های اخیر از بزرگترین تجاوزات بوده و این در حالی است که در این تجاوزگری ها برخوردهای تندی از سوی این دانشگاه انجام شده است.

وی با بیان اینکه چه کسی در دانشگاه آزاد این حق را به جاسبی داده است که اینگونه عمل کند، افزود: جاسبی در محیط های علمی هیچ قانونی را رعایت نکرده و فقط شبکه های وامداری راه انداخته است.

زاکانی با بیان اینکه به نظرمی رسد کسی نیست جلوی دانشگاه آزاد را بگیرد؛ گفت: جاسبی آدم های زیادی درست کرده و سراغ هر کسی که می رویم یک نسبتی با دانشگاه آزاد دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در دانشگاه آزاد در تجاوز به زمین های هادوی تاریخی را اعلام کرده که این تاریخ سند قبل از ورود جاسبی از انگلیس و قبل از تشکیل دانشگاه آزاد است.

وی با اشاره به گم شدن پرونده های آزمون سال 82 دانشگاه آزاد افزود: وقتی به سراغ مرتضوی می رویم و می گوییم پرونده گمشده، می گوید الف و ب برده اند و دوسال به دیگران اتهام می زند و بزودی جلوی این تجاوزات و تعدی ها گرفته خواهد شد و پنج حَکَم مشخص شده و قضاوت می کنند.

زاکانی با اشاره به اینکه کردان بدون داشتن مدرک در دانشگاه آزاد تدریس می کرده است، افزود: این یک توهین به دانشجوی دانشگاه ها و استادان دانشگاه است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه کردان با مدرک جعلی دانشگاه آزاد به درجه دانشیاری رسیده است، افزود: جاسبی کُردان ساز است.

وی افزود: در بحث تعدی و تجاوز و فساد در دانشگاه آزاد،‌ عبدالله جاسبی، اسفندی، مشاور حقوقی و معاون عمرانی این دانشگاه،‌ علی حاج ابراهیمی، برادر خانم عباس جاسبی، برادر عبدالله جاسبی متهم هستند.

زاکانی با بیان اینکه اموال دانشگاه ها قابل واگذاری نیست، افزود: بخشی از اموال دانشگاه آزاد و دانشگاه آکسفورد به نام جاسبی است و به هیچ کس پاسخگو نیست و با انواع دسیسه ها از آنها علیه محکوم کردن افراد استفاده می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به پرونده یک برگی کردان در دانشگاه آزاد و هیئت علمی کردن مرتضوی در این دانشگاه و راه اندازی یک شبکه وامداری در کشور در دانشگاه آزاد افزود: این مدرک دادن ها اهانت به دانشجویان،‌ استادان و اعضای هیئت علمی است.

وی در جواب سوال یکی از دانشجویان که چرا جلوی این جنایات گرفته نمی شود، اظهار داشت: مدعی العموم باید در مقابل این اقدامات قد علم کند؛ که مرتضوی از پنج پرونده فروش سوالات کنکور دانشگاه آزاد در سال 82 ، دو پرونده را گم کرده است.

زاکانی در این خصوص خاطر نشان کرد: مرتضوی در سال 83 عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد بوده و فوق لیسانس گرفته و در حال حاضر در مقطع دکترا ادامه تحصیل می دهد و وامدار دانشگاه آزاد است. 

وی با بیان اینکه مرتضوی در درخواست های خود از جاسبی موافق 200نفر سهمیه در کنکور فوق لیسانس بوده که جاسبی با 180نفر موافقت کرد و سندش نیز وجود دارد؛‌ گفت: چرا برخورد نکرده اند؟ زیرا یک شبکه در این کشور درست، و نظارت را از این دانشگاه سلب کرده اند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان خاطر نشان کرد: مسیری که ما در بحث تحقیق و تفحص دنبال کرده ایم شفاف است و در طول  دوسال واقعیت ها را بدست آوردیم.

لازم به ذکر است، قبل از سخنرانی زاکانی فیلم ماجرای دانشگاه آزاد و تعدی و تجاوز به زمین های مهدی هادوی پخش شد.

خاطر نشان می شود، این برنامه توسط بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر برگزار شد./

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.