پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

وضعیت دفع زباله های بیمارستانی کرمان همچنان در ابهام

معاون شهردار کرمان در جلسه مشترک مسئولان شهرداری کرمان و مسئولان مراکز بهداشتی و درمانی این شهر در سالن اجتماعات خانه شهر کرمان اظهار داشت: با توجه به حساسیت ساماندهی زباله های بیمارستانی در سال 85نیز جلسه ای با حضور مسئولان بیمارستانهای کرمان برگزار شد و در ان جلسه نیز تصمیماتی در خصوص وضعیت دفع زباله های بیمارستانی در قالب یک تفاهم نامه همکاری بین نهادهای مربوط و شهرداری به امضاء رسید اما به دلیل عدم وجود اعتبار و یا عدم درک حساسیت موضوع شاهد پی گیری مسئولان مربوط به این موضوع نبودیم.

حسین کردی افزود: شهرداری به وظیفه خود که حمل و دفن زباله‏ها بود عمل کرد تا این مراکز به دستگاه‏های خردکن زباله‏ها، زباله سوز و اتوکلاو مجهز شوند.
وی گفت: زباله های بیمارستانی به دلیل عفونی بودن یکی از خطرناک ترین زباله ها می باشند که باید در جهت دفع بهداشتی آنها توجه بیشتری صورت بگیرد.
شهردار کرمان نیز در این نشست با اشاره به پیشرفت تکنولوژی گفت: در سالهای اخیر زندگی انسانها به سوی صنعتی شدن پیش رفته است که این مساله در کنار تمام جنبه های مثبت مضرراتی را نیز در پی داشته است که می توان به تولید زباله های صنعتی اشاره کرد.
ابوالقاسم سیف الهی افزود: با توجه به تغییر نوع و روشهای زندگی در سالهای اخیر نوع زباله های مردم نیز تغییر کرده است که این مساله بخصوص در مناطق روستایی بیشتر به چشم می خورد.
وی اضافه کرد: بحث جمع اوری زباله های شهری در محیط های زندگی مردم  یکی از مهمترین مسالی است که شهرداری ها با ان مواجه هستند که در این میان زباله های بیمارستانی به دلیل نوع خطر ناک زباله ها بسیار حساس تر می باشند.
سیف الهی  افزود: جمع اوری و دفع این زباله ها هزینه و وقت زیادی را از شهرداری ها به خود اختصاص داده است که در این میان تولید زباله ها به وسیله نهاد ها و سازمان های مختلف نیز بخصوص زباله های بیمارستانی هزینه زیادی را به خود اختصاص می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.