پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

اسرائیل؛ پایان انسانیت

چند قرن پس از تئوریزه شدن چنین اندیشه ای در غرب، دموکراسی به عنوان مهمترین شیوه و بزرگترین روش حکومت انتخاب شد.

پس از آن کشورهای غربی یکی پس از دیگری به این شیوه روی آورده و به بهانه دموکراسی، اندیشه و فرهنگ سکولار خود را به همه جهان تحمیل کردند.

غرب اساس تفکر و تعالی بشر را در انسان دانست و در تئوری‌های خود «انسان» را محور تمامی تحولات دنیا قرار داد و به قولی قدرت و حاکمیت را از آسمان به زمین آورد؛ در یک کلام ساده و خلاصه شده می‌توان گفت که غرب خدا را به کناری نهاد و به جای آن به انسان محوری محض پرداخت.

در منطقه خاورمیانه نیز رژیم صهیونیستی مدعی بهترین مجری دموکراسی است و دیگر کشورهای منطقه، بخصوص اعراب را به سخره می گیرد که در آن کشورها مردم حکومت نمی کنند، بلکه دیکتاتوری حاکم است.

حال مسئله این است که رژیم صهیونیستی که به قولی بنابر اندیشه «انسان محور» سنگ دموکراسی را به سینه می زند، با دیگر «انسان» ها چگونه رفتار می کند؟

برای دریافتن این موضوع نیازی نیست که به تاریخ برگردیم و چگونگی اشغال این سرزمین را مورد بررسی قرار داده و یا اینکه به تشریح جنایات این رژیم در طول تاریخ بپردازیم، بلکه تنها کافی است سری به «غزه» - این پاره تن جهان اسلام که اینک غرق در خون و آتش است- زده و مردم در رنج آن را کمی بفهمیم.

حدود هفت ماه است که رژیم صهیونیستی «انسان» های نوار غزه را در محاصره گرفته و در هزاره سوم که همه از حقوق بشر و ارزش انسان صحبت به میان می آورند، رژیم صهیونیستی خواهان ادامه جنایت و فاجعه انسانی است.

مقامات صهیونیستی در این مدت پند و هشدار تمامی مقامات حقیقی و حقوقی جهان را نادیده گرفته اند و در پناه حمایت آمریکا به کار خود ادامه داده و تاکنون حدود 370 شهروند بی دفاع را شهید کرده اند.

«کمیته ملی مقابله با محاصره غزه» در گزارشی، پیامدهای محاصره بر بخش های مختلف و همچنین زندگی 5/1 میلیون فلسطینی ساکن نوار غزه را بررسی کرده است.

بنا بر این گزارش، میزان ضررها و زیان ها از هفت ماه گذشته، در هر ماه 45 میلیون دلار بوده است که سهم بخش صنعت از این زیان 15 میلیون دلار (33 درصد)، بخش کشاورزی 10 میلیون دلار (22 درصد) و دیگر بخش ها از جمله تجارت و بازرگانی، تاسیسات، خدمات و ماهیگیری 20 میلیون دلار (45 درصد) بوده است.

این گزارش همچنین نشان می دهد که میزان بیکاری در نوار غزه از مرز 60 درصد گذشته و میزان زیان های وارده به بخش کشاورزی در هر روز 150 هزار دلار اعلام شده است؛ ضمنا 6000 شهروند فلسطینی به خاطر بسته ماندن گذرگاه ها بلاتکلیف مانده اند.

نتایج فاجعه بار محاصره و روند تشدید آن در نوار غزه که از تاریخ 12/6/2007 آغاز شده، بخش های اجتماعی را نیز تحت تاثیر قرار داده و باعث شده است تا نوار غزه به یک منطقه فاجعه زده تبدیل شود که در آن 5/1 میلیون شهروند با محاصره روبرو هستند.

این امر نقض تمامی تعهداتی است که اشغالگران صهیونیستی ـ در مورد ایجاد تسهیلات لازم جهت انتقال کالاها و رفت و آمد مسافران فلسطینی ـ به نهادهای بین المللی داده اند.

حیات اقتصادی در نوار غزه تقریبا وابستگی کامل به کالاهایی دارد که از طریق گذرگاه های صهیونیستی وارد این منطقه می شود، ولی رژیم اشغالگر قدس از زمان آغاز محاصره تاکنون اجازه وارد کردن مواد خام به نوار غزه یا صادر کردن تولیدات این منطقه به خارج را نداده است.

این امر باعث شده است تا شمار کسانی که در زیر خط فقر زندگی می کنند به مرز 85 درصد برسد، نرخ بیکاری نیز با وجود محاصره بشدت افزایش یافته و به 65 درصد رسیده است که این امر کاهش جدی قدرت شهروندان در تامین نیازهای اولیه شان را به دنبال داشته است.

برآوردهای انجام شده نشان می دهد که برای تامین مواد غذایی و دارویی مورد نیاز نوار غزه باید روزانه 300 کامیون حامل مواد خام و دیگر کالاها از کرانه باختری و دیگر نقاط وارد این منطقه شود که رژیم صهیونیستی چنین اجازه ای نمی دهد.

با چنین شرایطی به نظر می آید که عاملان و حامیان چنین مسائلی نه تنها هیچ اعتقادی به انسان و رفتار انسان مدارانه ندارند، بلکه در مواقع لزوم و زمانی که منافع شخصی و گروهی آنها حکم کند، کشتار انسان اولین و بهترین راه مقابله با موانع باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.