پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

تفرقه افکنی در جامعه ضدیت با مشی امام است

همسر مرحوم حجت الاسلام سید احمد خمینی با اشاره به تاکید امام خمینی(ره) بر حفظ وحدت جامعه گفت: به رغم اینکه اختلاف آراء سبب بروز عقاید جدید و در نهایت توسعه و پیشرفت می شود اما باید به صورت جدی از تفرقه افکنی جلوگیری شود ، چرا که ضدیت با مشی امام است.

فاطمه طباطبایی ۱۵ بهمن ماه در همایش زن، امام و انقلاب در خانه شهر کرمان اظهار داشت: انقلاب زمانی در ایران روی داد که مردم ایران متحد بودند و امام راحل نیز به دفعات نسبت به حفظ این وحدت و اتحاد بین مردم هشدار داده است.

وی تصریح کرد: با توجه به گفته امام(ره) حفظ اتحاد یکی از وظایف اصلی مردم و مسئولان است اما متاسفانه امروز این وحدت و اتحاد کمرنگ تر شده است.

طباطبایی افزود: اختلاف آراء رحمت است و سبب بروز افکار مختلف و در نهایت پیشرفت کشور می شود اما نباید تفرقه صورت گیرد.

وی افزود: باید دوران پیروزی انقلاب و وحدت و یکدلی مردم را همیشه در حافظه تاریخی خود حفظ کنیم و به هیچ کس اجازه تفرقه افکنی بین مردم را ندهیم.

همسر حجت الاسلام سید احمد خمینی(ره) با اشاره به نقش زن در اجتماع گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی نقش زنان در جامعه بسیار پررنگ تر شده است و جایگاه حقیقی و انسانی زن مسلمان در جامعه نهادینه شده است اما باید در حفظ حقوق زنان تلاش بیشتری صورت پذیرد.

طباطبایی اضافه کرد: قبل از انقلاب زنان هویت ثابتی نداشتند و جایگاه و حقوق آنان همیشه در بازار زر و تزویر پایمال می شد اما هنر امام(ره) این بود که الگوی صحیح را به زنان ایرانی معرفی کرد و تاکید کرد که انقلاب اسلامی ثمره زحمت زنان ایرانی است.

وی افزود: نگاه ارزشمند اسلام به زن به گونه ای است که هیچ وقت این جایگاه دچار خدشه نخواهد شد و با تغییر نگرش این دیدگاه  دستخوش تغییر نخواهد شد.

طباطبایی اضافه کرد: امام (ره) به حقوق متقابل زن و مرد اعتقاد داشت و حفظ عدالت در زمینه رعایت حقوق زنان را مهم می دانست.

وی افزود: مهمترین نقش زنان در جامعه انسان سازی است و در حقیقت خانواده ای سالم است که زنان آن خانواده سالم و دین مدار باشند امام خمینی (ره) زنان را در طول جنگ تحمیلی سربازان گمنام می خواند.

وی گفت: امام خمینی(ره) در بحث حقوقی حق زن و مرد را مساوی و آنان را مستحق در مداخله در سرنوشت خود می دانست.

طباطبایی گفت: زن و مرد باید در جامعه هر کدام نقش محوری خود را داشته باشند و بزرگترین خطر این است که این جایگاه ها فراموش و دچار تغییر شود.

وی با اشاره به مباحث اخیر در خصوص مهریه زنان گفت: متاسفانه شنیده می شود برخی می گویند باید طوری عمل کرد که اگر مرد استطاعت مالی دارد مهریه را پرداخت کند یا اینکه در عقدنامه شرایطی را بگنجانند که در نهایت این مسائل سبب ضربه خوردن به جایگاه خانواده می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.