پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

اختتامیه زودهنگام جشنواره مطبوعات کویر در سمنان

آیین اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات کویر ایران یک روز زودتر از پایان برگزاری جشنواره در سمنان برگزار شد و از نفرات برتر هشت استان کویری که نیمی از آنها حضور نداشتند تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر در سمنان، نخستین جشنواره مطبوعات کویر ایران که سالها اصحاب رسانه و مطبوعات منتظر برگزاری آن بودند و هر سال به دلایلی به تعویق افتاد به نحوی در سمنان برگزار شد که تنها برگزار شده باشد.

این جشنواره که قرار بود با حضور مطبوعات محلی استان‌های کویری چون سمنان، قم، یزد، اصفهان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و جنوبی و کرمان برگزار ‌شود با استقبال اندک استان‌های کویری مواجه بود و آیین اختتامیه آن نیز یک روز زودتر و با شرکت مطبوعات محلی استان‌های خراسان شمالی، یزد، سمنان و قم برگزاز شد اما این جشنواراه تا امشب در سمنان ادامه دارد.

زمان برگزاری این جشنواره بعد از دهه فجر با توجه به گستردگی مشغله خبرنگاران در این ایام جای تامل دارد زیرا خبرنگاران قبل از برگزاری جشنواره زمانی برای آمادگی برای شرکت در جشنواره نداشتند.

برگزاری دو مسابقه فوتبال بین تیم های ایران و کره جنوبی و شصت و ششمین شهرآورد پایتخت نیز در مدت برگزاری این جشنواره در سمنان فرصت بازدید بیشتر از نمایشگاه مطبوعات را از مردم گرفت تا در ساعات فعالیت نمایشگاه مردم بیشتر سرگرم تماشای این بازی ها باشند.

این جشنواره که از ابتدا و طرح اولیه آن جشنواره مطبوعات کویر ایران با حضور مطبوعات محلی، سراسری و خبرگزاری ها بود در حالی برگزار شد که شاهد حضور مطبوعات محلی بودیم و جای تغییر عنوان جشنواره به "نخستین جشنواره مطبوعات محلی کویر ایران" احساس می شد.

در حالی که نمایندگان خبرگزاری ها و مطبوعات سراسری خود را برای حضور در این جشنواره حاضر می کردند در نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قبل از آیین برگزاری جشنواره متوجه شدند که خبرگزاری ها و مطبوعات سراسری هیچ جایگاهی در این جشنواره ندارند.

این نمایشگاه مطبوعات کویر ایران در فرهنگسرای کومش سمنان در حالی برگزار شد که تا روز قبل از گشایش نمایشگاه، مطبوعات سراسری نمی توانستند در این جشنواره شرکت کنند و تنها غرفه مطبوعات آزاد فضایی برای ورود مطبوعات سراسری به جشنواره بود و 17 غرفه پیش بینی شده در این نمایشگاه به نمایندگان مطبوعات هفت استان کویری و روزنامه پیام استان سمنان، هفته نامه های شاهوار، کندوی البرز، کویر، شاهرود پیام، ظفر، جوانه امروز، هم نظر و ماهنامه چنته استان سمنان در غرفه هایی جداگانه و انجمن روابط عمومی ایران، انجمن خبرنگاران و خانه مطبوعات سمنان اختصاص یافته بود ولی به دلیل استقبال اندک استانهای کویری برای شرکت در جشنواره شاهد حضور روزنامه های سراسری جام جم، جمهوری اسلامی، رسالت، جوان، کیهان، مردم سالاری، مناقصه و مزایده، کار و کارگر و هدف اقتصاد در این نمایشگاه بودیم که صرفا جهت پرکردن غرفه ها حضور داشتند.

و اما مراسم اختتامیه این نمایشگاه نیز در سالن اجتماعات فرهنگسرای کومش سمنان با صندلیهایی پلاستیکی برگزار شد در حالیکه در دهه فجر دو سالن مجهز در چند متری این سالن اجتماعات در فاز دوم فرهنگسرای کومش سمنان به بهره برداری رسیده بود.

نکته دیگر از برگزاری این جشنواره حضور بسیار کمرنگ مسئولان و حتی مردم استان در بازدید از این نمایشگاه بود که زمان نامناسب برگزاری و تبلیغات کم را می توان از عمده دلایل آن دانست.

به گزارش مهر، مسئولان در برگزاری این نمایشگاه هدف از برگزاری را آشنایی بیشتر خبرنگاران و روزنامه نگاران استان‌های کویری با یکدیگر و آشنایی جوانان با عرصه مطبوعات عنوان کردند که البته این هدف نیز به عدم استقبال برخی استانهای کویری از این جشنواره به طور کامل یا حتی قابل قبولی محقق نشد.

اما در عین حال برگزاری کارگاه‌های آموزشی فشرده و ساده روزنامه‌نگاری، ویژگی خبر در رسانه مکتوب و تصویری، روزنامه‌نگاری الکترونیکی در برنامه های جنبی این نمایشگاه از نکات مثبت برگزاری جشنواره ای بود که بازدیدکنندگان آن را بیشتر اصحاب رسانه و خبر شرکت کننده در جشنواره تشکیل می دادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.