پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

نیروگاه اتمی بوشهر پیش راه اندازی شد

با پایان عملیات نصب تجهیزات بخش های مختلف نیروگاه اتمی بوشهر، راکتور این نیروگاه نیز امروز  با سوخت مجازی آزمایش شد.

به گزارش ایرنا، «پیش راه اندازی» نیروگاه اتمی بوشهر یا به عبارت دیگر بارگذاری میله های سوخت مجازی و انجام تست هیدرولیک و تست سرد و گرم رآکتور نیروگاه اتمی بوشهر که از حدود ده روز پیش آغاز شده است، امروز مورد بازدید رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس شرکت روس اتم روسیه قرار گرفت.
رضا آقازاده و سرگئی کرینکو  امروز در حالی از مراحل پیش راه اندازی و بارگذاری سوخت مجازی نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کردند که این مراحل به گفته مسئولین فنی نیروگاه در واقع از حدود ده روز قبل آغاز شده و هم اکنون نیز در حال انجام است.
پیش از این دیگر بخش های نیروگاه 1000 مگاواتی از جمله توربین و مدارات بخار آزمایش شده بود و آزمایش مهم امروز مقدمه آغاز بکار کامل این نیروگاه است.
در جریان پیش راه اندازی نیروگاه بوشهر آقازاده اظهار اطمینان کرد که این نیروگاه به مرحله بهره برداری نزدیک شده است و هیچ مشکلی برای راه اندازی آن وجود ندارد.
آقازاده امروز را روزی مهم برای مردم ایران دانست و از پیشرفت روند تکمیل و راه اندازی نیروگاه بوشهر ابراز رضایت کرد.
کرینکو نیز با بیان این که نیروگاه بوشهر در مرحله پایانی و نزدیک به راه اندازی قرار دارد تأکید کرد که حصول اطمینان نسبت به ایمنی این نیروگاه از اولویت اول برای طرف روس برخوردار است.
محمد سعیدی معاون بین الملل سازمان انرژی اتمی ایران نیز حین بازدیداز اتاق کنترل اصلی نیروگاه تأکید کرد که در حال حاضر متخصصین ایرانی آموزش دیده در روسیه تمام نیروگاه را از اتاق فرمان تحت کنترل خود دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.