پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

قالی کرمان زینت‌بخش بزرگ‌ترین شهر کلوخی دنیا شد

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: کلوت‌های شهداد در دنیا بی‌نظیر است و امروز قالی کرمان زینت‌بخش بزرگ‌ترین شهر کلوخی دنیا شد و می‌طلبد مسولان ذی‌ربط به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش  فارس ، علی کارنما عصر امروز در همایش دست‌های زمینی و نقش‌های آسمانی که در محل کلوت‌های شهداد برگزار شد، گفت: هدف سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان از برگزاری این همایش در محل کویر زیبای شهداد به نمایش گذاشتن گوشه‌ای از طبیعت بی‌نظیر کرمان است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک استان تاریخی و باستانی کرمان از لحاظ توریستی و گردشگری به جایگاه واقعی خود برسد.
وی خاطر نشان کرد: امروز کویر شهداد با 5 هزار مترمربع قالی و قالیچه کرمان فرش شد که در نوع خود اقدامی جالب و دیدنی است و سبب می‌شود از یک‌طرف قالی کرمان که از صنایع دستی برتر استان است به ایرانیان و جهانیان معرفی شود و از طرف دیگر منطقه گردشگری کلوت‌های شهداد برای بازدید میهمانان نوروزی و توریست‌های خارجی جذاب شود.
کارنما با اشاره به ظرفیت گردشگری کویر شهداد گفت: شهر کلوخی کویر شهداد یک عارضه زیبا و طبیعی است که در اثر فرسایش به وجود آمده است و طول متوسط این کلوت‌ها به 110 کیلومتر می‌رسد، در این شهر کلوخی شگفتی‌های بسیاری را می‌توان مشاهده کرد و میتوان به جرات گفت که بزرگ‌ترین شهر کلوخی دنیا در این منطقه قرار گرفته است.
وی در ادامه تصریح کرد: در 20 کیلومتری این کلوت‌ها گرمترین نقطه زمین با عنوان منطقه گندم‌بریان وجود دارد که طول متوسط وسعت آن 48 کیلومتر و عرض متوسط آن 10 کیلومتر است و از سوی دیگر در همین منطقه در فاصله‌ای نزدیک منطقه ییلاقی سیرچ با آب و هوای بسیار خنک وجود دارد، این تفاوت اقلیمی بزرگ از دیگر جاذبه‌های این منطقه گردشگری است.
کارنما تاکید کرد: من به عنوان یک ایرانی وظیفه دارم با تمام وجود تلاش کنم تا کرمان با همه آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری به دنیا معرفی شود که بر خلاف دیگر استان‌های کشور در استان کرمان از تمام دوره‌ها آثار تاریخی وجود دارد.
کارنما در ادامه کفت: در کشور ایران ظرفیت‌های گردشگری زیادی وجود دارد که نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی هستند که از جمله آنها می‌توان به اماکن تاریخی اسفندقه جیرفت با قدمت تاریخی هزاره سوم قبل از میلاد اشاره کرد که نیازمند توجه بیشتر مسئولان مربوطه است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه تصریح کرد: دومین قله مرتفع ایران در کوه‌های هزار و همچنین بزرگ‌ترین آبشار کشور با ارتفاع 160 متر در شهرستان جیرفت از دیگر جاذبه‌های گردشگری کرمان هستند.
کارنما در ادامه بیان کرد: فرش، گلیم و پته کرمان به عنوان بهترین صنایع دستی جهان هستند که باید به آنها توجه بیشتر شود.
وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های مختلف استان به ‌ویژه در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری، عدالت این است کرمان به عنوان محور اول کشورهای دنیا در این زمینه معرفی شود و این دور از دسترس نیست.
کارنما با اشاره به استقبال زود هنگام مسافران نوروزی گفت: ستاد استقبال مشترکی با همکاری هلال احمر و نیروی ‌انتظامی تشکیل شده است تا در 10 ورودی استان پایگاه‌هایی ویژه استقبال از میهمانان نوروزی مستقر کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.