پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

طرح انسداد مرزهای شرقی ضریب کنترل مرزها را افزایش داده است

جانشین مرزبانی قرارگاه رسول اکرم (ص) با اشاره به اجرای طرح الکترونیک مرزهای شرقی کشور گفت: اجرای طرح کنترل الکترونیک مرزها در کنار کنترل فیزیکی و ایجاد موانع ضریب کنترل مرزهای شرقی را افزایش داده است.

به مهر ، سرهنگ محمد حسینی صفا ظهر دیروز در جمع خبرنگاران کرمانی اعزامی به مرزهای شرقی کشور از اجرای طرح کنترل الکترونیک مرزهای شرقی کشور در گزیک، زابل، میرجاوه و تایباد خبر داد و گفت: هم اکنون انسداد الکترونیک مرز تایباد به صورت کامل انجام می شود.

سرهنگ حسینی صفا با اشاره به اینکه کنترل مرزهای یکی از مهمترین اقدامات قرارگاه عملیاتی در جنوب شرق کشور است،‌ گفت: کنترل مرزهای شرقی به صورت جدی دنبال می شود و در همین راستا کنترل الکترونیک مرزها با هدف شفاف سازی و دقت در کنترل در حال انجام است.

وی گفت: در همین راستا در کنار انسداد فیزیکی مرزها کنترل الکترونیکی مرز در دستور کار قرار گرفته است که در مدت اجرا توانسته است به عنوان مکمل کنترل فیزیکی نقش تاثیر گذاری را در کنترل مرزهای شرقی ایفاء کند.

سرهنگ حسینی صفا خاطر نشان کرد: استفاده از فن آوری های پیشرفته در راستای کنترل مرزها بازخورد بسیار مطلوبی داشته است و نشان از موفقیت آمیز بودن این طرح دارد.

جانشین مرزبانی قرارگاه رسول اکرم (ص) با اشاره به مرز مشترک 978 کیلومتری ایران و پاکستان افزود: کنترل این مرزها با ایجاد موانع فیزیکی و کنترل الکترونیکی در حال انجام است و با هرگونه شرارت در این منطقه به شدت برخورد می شود.

وی با اشاره به وضعیت امنیت مرزهای شرقی گفت: با استقرار قرارگاه رسول اکرم (ص) در این منطقه در کنار استقرار نظم و امنیت در واقع احساس امنیت مردم نسبت به قبل بسیار افزایش یافته است و این امر بخوبی در جامعه مشهود می باشد.

سرهنگ حسینی صفا اضافه کرد: مرزها بخوبی در این منطقه درحال کنترل است و هیچ یک از اشرار حاشیه امنیت ندارند و در آینده نزدیک نیز خبرهای خوبی درخصوص باند شرور "عبدالمالک ریگی" به مردم داده خواهد شد.

وی با اشاره به مقابله با قاچاق افزود: برای مرزنشینان در این مناطق تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده است و هم اکنون 4 هزار کارت پیله وری در بین مردم توزیع شده است که علاوه بر کاهش آمار قاچاق موجب ایجاد اشتغال برای مردم منطقه نیز شده است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.