پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

عدم اطلاع‌رسانی موجب مظلومیت موزه دفاع مقدس کرمان شد

راهنمای موزه دفاع مقدس کرمان گفت:‌ عدم اطلاع‌رسانی در تعطیلات نوروزی، مظلومیت موزه‌های دفاع مقدس و شهید باهنر کرمان را رقم زد.

محمدرضا پورجعفری  در گفتگو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه تا روز پنجم فروردین ماه هزار نفر از موزه دفاع مقدس کرمان بازدید کرده‌اند، افزود: این موزه با تمام ابهت و عظمت، نماد هشت سال فداکاری و گذشت عزیزترین و پاک‌ترین فرزندان این مرز و بوم است و باید برای معرفی این گنجینه معرفتی بیشتر از این سرمایه‌گذاری و اطلاع‌رسانی شود.
راهنمای موزه دفاع مقدس کرمان ضمن ابراز نگرانی از عدم ‌اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع در ایام نوروز تصریح کرد:‌ مسئولان بیشتر هم و غم خود را متوجه آمار و ارقام برای اعزام راهیان نور کرده‌اند و این خود بزرگ‌ترین عدم‌آگاهی در مورد جایگاه موزه دفاع مقدس است.
پورجعفری افزود: شهر کرمان با تمام گستردگی و وسعت و اینکه در سال‌جاری تعداد مسافران نوروزی سه برابر سال قبل بوده است و این تعداد بازدید کننده از موزه دفاع مقدس جای تامل و تاسف برای مسئولان ذیربط دارد.
وی با اشاره به موقعیت معنوی و ساختاری موزه دفاع مقدس گفت: موزه دفاع مقدس دارای هشت تالار با حفظ یادمان هشت سال دفاع مقدس طراحی شده است و این خود برای عدم تغییر کاربری موزه مدنظر است.
راهنمای موزه دفاع مقدس کرمان خاطرنشان کرد: تالار عبرت موزه دفاع مقدس قیاسی است بین جنگ نابرابر ایران، عراق و ادوار گذشته و طبق اسناد و نقشه‌ها حکام قبل از انقلاب اسلامی در ایران برای حفظ تمامیت ارضی کفایت لازم را نداشته‌اند و اسناد این موضوع به نمایش گذاشته شده است.
پورجعفری افزود:‌ تالار بصیرت نشان دهنده تعرضات ارتش متجاوز عراق بعد از پیروزی انقلاب تا شروع جنگ تحمیلی، و تالار نور نشان دهنده این است که ایران اسلامی آغازکننده جنگ نابرابر نبوده و بیش از 70 کشور حامی صدام در جنگ بوده‌اند.
وی در ادامه گفت:‌ تالار شقایق در برگیرنده وسایل به یاد ماندنی آزادگان سرافراز و همچنین نشان‌دهنده اوج ددمنشی در استفاده حکام بعث از سلاح‌های شیمیایی است.
پورجعفری پیروزی را مرهون خون شهدا دانست و افزود:‌ در همین راستا تالار پیروزی و شهدا زینت‌بخش این موزه هستند و همچنین تعدادی از ترکش‌های اصابت شده به شهدا و وسایل شهدا آذین بخش این قسمت هستند.
وی گفت: فضای باز موزه شامل سه قسمت و ماکت عملیاتی کربلای پنج و 8 هزار قطعه سنگ مزار شهدا به صورت نمادین جلوه‌ای شکوهمند از فداکاری سرداران و رزمندگان دفاع مقدس را به یادگار گذاشته است.
در روز پنجم فروردین ماه تعدادی از خبرنگاران کرمانی ضمن بازدید و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، از موزه شهید باهنر بازدید کردند که مظلومیت و عدم اطلاع‌رسانی مسئولان امر در آن قابل لمس بود و این فضای معنوی با توجه به سابقه مبارزاتی این شهید بزرگوار بیش از این باید مورد توجه به ویژه در ایام نوروز قرار گیرد، تا ضمن الگوگیری از این بینش و تفکر بی‌نظیر، مسافران نوروزی ساعاتی را در این فضای معنوی سپری کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.